5 کشته و سه زخمی در حمله به ساختمان دولتی در چین

5 کشته و سه زخمی در حمله به ساختمان دولتی در چین
پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 10:42

دست‌کم 5 نفر در حملۀ «تروریستی» به یک ساختمان دولتی استان سین کیانگ در غرب چین کشته شدند.

العالم - آسیا

 به گزارش منابع چینی، این حمله روز چهارشنبه (8 دی 95) روی داد. چهار مهاجم سوار بر یک خودرو به این ساختمان دولتی حمله و سپس یک وسیله انفجاری را منفجر کردند.

مقام‌های استان سین کیانگ در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کردند این حمله در ساعت 5 عصر به‌وقت محلی در منطقۀ اویغور نشین «قاراقاش» در استان سین کیانگ روی داد و چهار فرد «جانی» خودروی خود را به دفتر ساختمان حزب کمونیست کوبیدند و یک وسیله انفجاری را منفجر کردند.

این بیانیه افزود تمامی مهاجمان به ضرب گلوله کشته شدند و سه نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری دولتی انگلیسی‌زبان چین، شین هوا، این حمله را «حمله‌ای تروریستی» اعلام کرد.

در همین حال سخنگوی کنگره جهانی اویغور دربارۀ گزارش منتشرشده از سوی دولت ابراز تردید کرد.

دیلکساد راکسید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قویاً دربارۀ آمار تلفات و همچنین گزارش‌های رسمی درباره علت این حملات تردید دارم و آن‌ها را فاقد شفافیت می‌دانم.»

وی افزود دولت در انتشار خبر درگیری‌های پیشین نیز با تأخیرعمل کرده بود.

سپتامبر گذشته در حملۀ انفجاری به معدن زغال‌سنگ دستکم 16 نفر کشته شدند این در حالی بود که دولت دو ماه بعد و پس از انتشار گزارشی دربارۀ کشته شدن 28 تن در عملیات نیروهای دولتی که پکن آن‌ها «تروریست» خواند، گزارش حمله به معدن را منتشر کرد.

اويغورها، اقلیتی مسلمان هستند که در منطقه‌ی سین کیانگ در غرب چین زندگی می‌کنند. پکن مسلمانان اویغور را به فعالیت‌های تروریستی در این استان و دیگر مکان‌ها در این کشور متهم می کند.

دولت چین همچنین برخی از اویغورها را به تلاش برای رفتن به خارج با هدف پیوستن به گروه‌های تروریستی متهم می‌کند. اویغورها می‌گویند دولت چین شدیدا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این مسلمانان را سرکوب می کند و آن‌ها از نظر اقتصادی نیز به حاشیه رانده است.

پرس تی وی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها