عرضه رسمی اسکناس‌های جدید در ونزوئلا

عرضه رسمی اسکناس‌های جدید در ونزوئلا
سه شنبه 28 دی 1395 - 11:10

به دنبال تضعیف اقتصاد ونزوئلا و تشدید کم‌سابقه تورم، رییس جمهور این کشور دستور داد اسکناسهای جدید که تعداد صفرهای زیادی دارند جایگزین اسکناسهای قدیمی شوند.

 العالم-آمریکا

خبرگزاری فرانسه در مطلبی نوشت: مردم ونزوئلا برای گرفتن اسکناسهای جدید در صفهای طولانی عابر بانکها ایستادند. نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور امیدوار است اسکناسهای جدید اقتصاد بحران زده کشورش را نجات دهد.

ماه گذشته مادورو اعلام کرد اسکناسهای کهنه را از رده خارج و اسکناسهای 100 بولیواری را با  اسکناسهای 500 تا 20 هزار  بولیواری جایگزین می کند.

شهروندان در کاراکاس از دیدن اسکناسهایی که تعداد زیادی صفر جلوی آنهاست بهت زده شده بودند. این علامتی است از اینکه چقدر پول این کشور بخاطر بالا رفتن تورم ضعیف شده است.

پس از یک هفته تاخیر، روز دوشنبه اولین بسته از اسکناسهای وارداتی به ونزوئلا رسید. مادورو ماه پیش دستور داده بود اسکناسهای 100 بولیواری قبل از اینکه اسکناسهای جایگزین وارد شوند  از چرخه خارج شوند و این مسئله باعث بوجود آمدن آشفتگی در بازار شده بود؛ زیرا ونزوئلاییها برای خرج کردن اسکناسهایی که قرار بود از چرخه خارج شوند به بازار هجوم برده بودند.

با کاهش یافتن میزان پول نقد در ونزوئلا، غارت و اعتراض همه جا را فرا گرفت و مادورو مجبور شد برای سومین بار مدت زمان خروج اسکناسهای قدیمی از چرخه را تمدید کند.

218

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها