40 درصد مجتمع های جمهوری اخطار ایمنی دارند

40 درصد مجتمع های جمهوری اخطار ایمنی دارند
جمعه 1 بهمن 1395 - 01:16

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود 40 درصد مجتمع های تجاری خیابان جمهوری اخطار ایمنی دارند.

العالم - ایران

محسن پیرهادی در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر سیما درباره روند مدیریت بحران در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو افزود: این ساختمان یک ساختمان تجاری بود که در واقع 30 درصد آن تجاری بود و 70 درصد فعالیت تولیدی می کردند که اکثر آنها نیز در طبقات فوقانی بودند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: این حادثه، حادثه سنگینی بود و به خاطر سهل انگاری، 20- 30 نفر از همکاران ما در سازمان آتش نشانی دچار حادثه شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: طی سه سال گذشته حدود هفت اخطار به مالکان ساختمان پلاسکو دادیم که البته قانونگذار فقط در حد اعمال اخطار، مصوب کرده است و ما می توانیم فقط تذکر بدهیم و امکان اینکه خودمان مداخله کنیم وجود ندارد.

پیرهادی گفت: ساختمان های تجاری و مسکونی ما باید ایمنی را رعایت کنند البته این ساختمان شرایط متفاوتی داشت، در واقع طبق قانون، ساختمان های ماقبل سال 1355 نیاز به پایان کار ندارند به همین دلیل شرایط آنها متفاوت بود.

وی افزود: ساختمان پلاسکو دومین ساختمان بلند تجاری بود و نخستین آن ساختمان آلومینیوم است که این ساختمان نیز شامل قانون قبل از سال 1355 است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همکاران ما در بحث ایمنی بارها به مدیران ساختمان اخطار دادند که باید تمکین می کردند ضمن اینکه در همین محدودۀ خیابان جمهوری حدود 40 درصد از این مجتمع های تجاری چنین اخطارهای ایمنی را دریافت کردند.

پیرهادی افزود: ساختمان های ناایمنی در تهران داریم که نیاز به تجهیز دارند ضمن اینکه ساختمان های بالای 11 طبقه باید مجهز به سیستم اطفای حریق باشند.

وی گفت: هم اکنون ما خلأ قانونی داریم چرا که مأموران (آتش نشانی) باید به عنوان ضابط عمل کنند و صرفاً اخطار و تذکر ندهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما باید به سراغ پیشگیری برویم و ایمنی را تقویت کنیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها