پترائوس: لغو برجام، آمریکا را منزوی می‌کند

پترائوس: لغو برجام، آمریکا را منزوی می‌کند
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 14:49

رئیس اسبق سازمان سیا اعلام کرد اگر آمریکا از توافق هسته‌ای ایران کنار بکشد، واشینگتن باید برای پذیرش انزوای ناشی از آن آماده شود.

العالم - آمریکا

به نقل از وبسایت شبکه فاکس نیوز؛ دیوید پترائوس، مدیر اسبق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه اعلام کرد اگر آمریکا تصمیم بگیرد توافق هسته‌ای را که در سال 2015 میان ایران و 6 قدرت جهانی امضا شد لغو کند، این اقدام احتمالاً بیش از آن که تهران را منزوی کند به انزوای ایالات متحده منجر خواهد شد.
ترامپ برجام را بدترین توافقی نامیده که تاکنون درباره آن مذاکره شده است. به گزارش رویترز، دولت ترامپ در حال مطالعه برجام است و این وضع احتمالاً چندین ماه به درازا خواهد کشید.
پترائوس که هم‌اکنون رئیس هیأت مدیره مؤسسه "کی‌کی‌آر گلوبال" است، این اظهارات را در نشستی با محوریت فناوری در لس‌آنجلس مطرح کرد. وی همچنین به آنچه برخی از نکات مثبت برجام (مانند کاهش فعالیت‌های اتمی ایران) نامید اشاره کرد.
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به نمایندگی از سازمان ملل نظارت بر توافق هسته‌ای ایران را بر عهده دارد روز دوشنبه اعلام کرد در دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا بر اهمیت این توافق تأکید کرده است. وی گفت اطمینان دارد پیامش شنیده شده است.

پربیننده ترین خبرها