عامل وحدت ملت عراق از نظرفواد معصوم

عامل وحدت ملت عراق از نظرفواد معصوم
شنبه 12 فروردين 1396 - 16:13

رئیس جمهوری عراق تصریح کرد فضای پیروزی و پیشرفت در جنگ علیه گروه تکفیری - صهیونیستی داعش، بهترین شرایط را برای وحدت ملت عراق بوجود آورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، فواد معصوم امروز(شنبه) در مراسم بزرگداشت روز شهید عراقی گفت: در این شرایط که لزوم همسو شدن تلاشها و تقویت کار مشترک بین اقشار مختلف ملت که در آن برای عراق و عراقیها خیر و برکت است ؛به باوری عمومی تبدیل گشته است.
وی افزود : سالروز شهادت آیت الله العظمی سید محمد باقر الحکیم و همچنین فقدان آیت الله العظمی سید عبدالعزیز الحکیم را به عنوان دو رهبر ملی یادآور می شویم که همگی شاهد تلاشهای آنان برای وحدت عراقی ها در کشوری دموکرات، فدرال و عدالت محور بودیم.
معصوم افزود: در این برهه درخشان و افتخار آمیز از تاریخ ملت و کشورمان که مشغول یکی از شریفترین نبردها برای حفظ بزرگی مان به عنوان عراقیها و آزادی و امنیت و سلامتی ملتمان هستیم و از طرفی دیگر به تقویت ثبات در منطقه و جهان و محافظت از آنها در مقابل شرارت تروریسم و چالشهایش کمک می کنیم،  یادآوری ارزشهای وحدت ملی و برادری در میان عراقیها با وجود تفاوتهای دینی و قومیتی، ارزش و ضرورتی ویژه برای تحکیم وحدت موضع و تلاش همه فرزندان ملت در دفاع از میهن و امنیتشان و آبادانی کشورشان است.
رئیس جمهوری عراق در ادامه گفت: پیروزی های نیروهای مسلح مان در نبردشان برای آزادسازی شهر ها و روستاها از دست داعشی ها، پیروزی هایی قابل توجه است و همه ما حق داریم به این پیروزی ها و دلاوری های مردانی که آنها را محقق ساختند افتخار کنیم. جو پیروزی و پیشرفت در جنگ علیه داعش، بهترین شرایط را برای وحدت ملت بوجود آورد و این چیزی است که پیامهای روشنی به همه گروه ها و جریانهای سیاسی ارسال می کند و آنان را برای بهره بردن از این برهه تاریخی به منظور گذر از بسیاری از مشکلات مربوط به سوء تفاهم و برخی جنبه های تیرگی روابط بینشان بر می انگیزد، تا از طریق آن در کنار هم با روحیه مسئولیت پذیری ملی در فرایند بنای سیاسی سالم کشور بر اساس دموکراسی و عدالت و اصول شهروندی گام برداریم.
همچنین می توان از این شرایط مناسب برای بهبود روابط خارجی عراق بویژه با کشورهای عربی و منطقه که در آن منافع همگان تامین شود و به ایجاد امنیت و ثبات در همه زمینه ها کمک کند، بهره برد.
وی در پایان سخنانش افزود: همه ما به عنوان رهبران و نهادهای تاثیرگذار در کشور وظیفه داریم پیروزی علیه تروریسم را با پیروزی هایی دیگر در زمینه های سیاسی و اقتصادی و خدماتی و قانونگذاری که اهمیت آنها کمتر از پیروزی نظامی نیست تقویت کنیم؛ پیروزی هایی که ممکن است ما را در آستانه راه حلهایی عملی برای برخی از مشکلات فرایند سیاسی و در راس آنها تلاشی جدی تر برای رسیدن به آشتی اجتماعی و تامین هر آنچه که به وحدت ملت کمک و امنیت و ثبات و پیشرفت را تثبیت کند قرار دهد. هنگامی که دو رهبر دینی و ملی را در این چنین جوی یادآور می شویم، این جو بر اهمیت اینکه همه با هم باشیم و با هم کار کنیم و با هم پیش رویم تاکید دارد.

پربیننده ترین خبرها