قطری‌ها به امارات: 800هزار ایرانی را اخراج کنید!

قطری‌ها به امارات: 800هزار ایرانی را اخراج کنید!
شنبه 3 تير 1396 - 12:01

مردم قطر، در واکنش به لیست درخواست های اعراب برای از سرگیری روابط با قطر، لیستی مشابه از درخواست ها را تهیه و اجرای آن ها را از عربستان، امارات، بحرین و مصر خواستار شدند.

العالم خاورمیانه

لیست اعراب برای از سرگیری روابط با قطر، شامل 13 شرطِ غیرقابل اجراست که کشورهای محاصره کنندۀ قطر به خوبی می دانند که قطر آن ها را اجرا نخواهد کرد. کاهش روابط دیپلماتیک با ایران، تعطیلی شبکۀ الجزیره، برچیدن پایگاه نظامی ترکیه و پرداخت غرامت مالی از جمله شرطهای مطرح شده برای قطر است.

شهروندان قطری در واکنشی غیررسمی به انتشار این فهرست، فهرست هایی مشابه از درخواست ها را تهیه کرده و از عربستان و امارات خواستند این درخواست ها را اجرا کنند.

شهروندان قطری از امارات خواستند 800 هزار ایرانی را که در امارات به سر می برند، از این کشور اخراج و فعالیت دفاتر بازرگانی ایرانی را در امارات متوقف کنند و شبکه "اسکای نیوز" را تعطیل کرده، "محمد دحلان" و شماری دیگر از مزدوران را از امارات اخراج کنند.

آن ها همچنین از امارات خواستند از پشتیبانی از جدایی طلبان یمن جنوبی و نیروهای خلیفه حفتر در لیبی دست بکشند.

شهروندان قطری همچنین فهرستی از درخواست ها را خطاب به عربستان منتشر کردند و بستن شبکۀ العربیه و روزنامه الشرق الاوسط را خواستار شدند.

آن ها همچنین از عربستان خواستند نام هزاران تن از اتباع سعودی را که راهی سوریه و عراق شدند، منتشر کند، و همچنین نام اتباع سعودی را که به گروه اخوان المسلمین وابسته اند فاش کند؛ و زین العابدین بن علی، رئیس جمهور فراری تونس را به این کشور برگرداند.

این اقدام خودجوش قطری ها که در شبکه های اجتماعی، بازخوردی گسترده داشت، غیرقابل اجرا بودن شروط کشورهای عربِ محاصره کنندۀ قطر را به آنها گوشزد کرد.

205

پربیننده ترین خبرها