شکست بزرگ اوباما در برابر ایران

شکست بزرگ اوباما در برابر ایران
شنبه 15 مرداد 1390 - 15:06

يک نويسنده آمريکايي، دشمني با ايران را بزرگترين اشتباه و شکست دولت باراک اوباما دانست.

پاتریک سیل در مقاله ای در پایگاه اینترنتی سی ان ان، نوشت: همگان در دنیا اذعان دارند که باراک اوباما در برابر سیاستهای افراط گرایانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، و دوستان اسرائیلی او در آمریکا یعنی لابی صهیونیستی، نومحاظه کاران، و قانونگذاران به سادگی شکست خورده است.

سیل افزود: اوباما در یک زمینه بسیار وسیع دیگر، یعنی روابط با ایران شکست خورده است. اوباما هنگامی که وارد کاخ سفید شد، وعده ارتباط با ایران را داد؛ ولی این اهداف قابل توجه، بسیار زود با سیاستهای تهدید و تحریم ناپدید شد.

پاتریک سیل خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل و حامیانش با تشکیل ائتلافی ضد ایران، این کشور را بعنوان تهدیدی برای همه بشریت معرفی کردند.

وی یادآور شد: اسرائیل بارها بصورت آشکار تهدید کرده است که به تاسیسات هسته ای ایران حمله می کند. در همین راستا همه تلاش خود را به کار گرفت تا آمریکا را به جنگ علیه ایران وارد کند، همانطور که نومحافظه کاران در سال 2003 توانستند با تحریف اطلاعات آمریکا را وارد جنگ با عراق کرده؛ و واشنگتن را در برابر پیامدهای فاجعه بار آن قرار دهند.

 

سیاستهای ناامید کننده اوباما در قبال ایران

این نویسنده آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف نومحافظه کاران علاوه بر صدام، استفاده از ارتش آمریکا علیه سوریه، حزب الله، ایران، مقاومت فلسطین و حتی مصر و عربستان بود.

سیل با اشاره به تبلیغات منفی رژیم اشغالگر علیه ایران، افزود: طی هفته های اخیر گزارشهای متعددی درباره تصمیم اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران منتشر شده است، ادعاهای دروغی که هدف از آن تحت فشار قرار دادن آمریکا برای اقدام علیه ایران است، تا دیگر نیازی به اقدام نظامی اسرائیل نباشد.

پاتریک سیل تاکیدکرد: بسیاری بر این باورند که اسرائیل در پس پرده ترور شماری از دانشمندان هسته ای ایران قرار دارد. در عملیات سال گذشته، 2 نفر از دانشمندان ایرانی کشته شده، و یکی از آنها نیز به شدت مجروح شد.

وی اذعان کرد: بنابراین عجیب نیست که ایران به آمریکا و هم پیمانش یعنی اسرائیل، به چشم دشمن می نگرد.

پاتریک سیل افزود: اقدامات تروریستی مانند ترور افراد، نتایج کوتاه مدتی دارند که معمولا پیامدهای آن خوب نخواهد بود. جوامع حافظه بلند مدتی دارند؛ و نفرت به سادگی از بین نمی رود.

این نویسنده آمریکایی با اشاره به تسلیحات و ذخایر گسترده سلاح هسته ای اسرائیل  تاکید کرد، نتانیاهو در ادعاهای خود درباره تهدیدهای ایران بشدت اغراق می کند، زیرا حتی ایهود باراک گفته که "ایران تهدیدی برای اسرائیل نیست".

وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر سوریه تاکید کرد: طی هفته های اخیر، رویدادهای سوریه موجب تشویق شدن اسرائیل برای نابود کردن محور تهران-دمشق- حزب الله شده است.

پاتریک سیل با اشاره به شکستهای سنگین رژیم اشغالگر در برابر مقاومت گفت: جرم حزب الله آن بود که اسرائیل را در سال 2000 پس از 18 سال اشغالگری از جنوب لبنان بیرون راند، و در سال 2006 نیز توانست در مقابل تجاوز و حملات اسرائیل بایستد. حملاتی که طی آن 1600 لبنانی کشته شدند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها