به دليل همکاري با اسراييل براي محاصره غزه؛

فلسطينيان غزه از حسني مبارک شکايت مي کنند

فلسطينيان غزه از حسني مبارک شکايت مي کنند
دوشنبه 17 مرداد 1390 - 17:17

گروهي از اهالي غزه قصد دارند از حسني مبارك رييس جمهوري مخلوع مصر به دليل كمك به رژ‍يم صهيونيستي براي محاصره نوارغزه و در تنگنا قراردادن فلسطيني ها، شكايت كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از پايگاه خبري "اليوم السابع" فلسطيني ها با ديدن مبارك در قفس محاكمه بسيار خوشحال شده و با سر دادن شعار و فرياد و هلهله، ابراز شادماني كردند زيرا او را شريك صهيونيست ها در محاصره نوار غزه از سال 2007 ميلادي تا زمان سرنگوني وي مي دانند.

به گزارش اليوم السابع، فلسطيني هاي ساكن نوار غزه بر اين باور اند كه مبارك با بستن گذرگاه مرزي رفح به روي فلسطيني ها، باعث مرگ بسياري از فلسطيني هاي بيمار شده است كه براي درمان نياز شديدي به انتقال به مصر داشتند.

مصطفي ابوورده يكي از ساكنان نوار غزه تاكيد كرد كه بسته شدن گذرگاه غزه بنا بر دستور مستقيم حسني مبارك بوده و اين امر باعث وفات مادر بيمارش شده است كه نياز فوري به درمان در مصر داشت.

اين جوان فلسطيني در ادامه افزود: خانواده اش قصد دارد همراه با بسياري از خانواده هاي اهالي غزه، از مبارك شكايت كند زيرا رژيم مبارك با بستن گذرگاه هاي مرزي خود با نوار غزه ، مانع ورود بيماران غزه اي به مصر و تحت درمان قرار گرفتن و دريافت كمك هاي پزشكي آنان شده است.

رژ‍‍يم صهيونيستي ازماه ژوئن سال 2007 ميلادي تاكنون اقدام به محاصره نوارغزه كرده و مانع ارتباط فلسطيني هاي ساكن اين منطقه فلسطين با جهان خارج مي شود و رژيم مبارك نيز به اين رژ‍‍يم براي انجام اين كار كمك مي كرد اما با پيروزي انقلاب مردمي مصر، گذرگاه زميني رفح به روي فلسطيني ها گشوده و اين امر باعث خشم شديد صهيونيست ها شد.

از زمان محاصره نوار غزه، مرزهاي اين منطقه فلسطيني به روي سازمان‌هاي بين ‌اللملي امداد و خبرنگاران خارجي نيز بسته ‌شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها