فعالیت تروریستی صهیونیست‌ها در عراق

صدها دانشمند قربانی شده‌اند

صدها دانشمند قربانی شده‌اند
سه شنبه 18 مرداد 1390 - 09:42

اشغالگران آمريکايي از سال 2003 در را براي ورود باندهاي رژيم صهيونيستي به عراق که قربانيان خود را از قشر خاصي انتخاب مي کنند باز کرده اند به طوري که آمارها نشان مي دهد بيش از 400 استاد و دانشمند عراقي به دست اين باندها پاکسازي و ترور شده اند.

هادي جلو نويسنده و تحليلگر سياسي عراق روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: اشغالگران آمريکايي از سال 2003 بر عراق تاثير گذاشته و آنرا به سرزميني حاصلخيز براي رشد گروههايي تبديل کرده اند که مي توانند زمينه را براي رژيم صهيونيستي و برخي نيروهاي غربي و برخي نيروها که کينه ملت مسلمان عراق را در سينه دارند هموار کنند تا آرزوهاي اين ملت را بر باد دهند و هر گونه تلاش براي بازسازي اين کشور و آماده سازي آينده براي آن را ناکام کنند.

آمارها نشان مي دهد که 80 درصد عمليات ترور، کارکنان دانشگاهها را هدف قرار داده به طوري که بيش از نيمي از کشته ها ، عنوان استاد يا استاديار داشتند.

اين ترورها در دانشگاههاي بغداد، بصره و موصل روي داده به طوري که سه چهارم دانشمنداني که هدف ترورهاي سازمان يافته قرار گرفته اند کشته شده اند.

محمد صادق رئيس مرکز مطالعات عراق نيز گفت: عمليات تروريستي اسرائيلي دانشگاهيان، پزشکان، انديشمندان و کارکنان سابق صنايع هسته اي را هدف قرار داده اند که نشان مي دهد طرحي صهيونيستي وجود دارد که مي خواهد توسعه عراق را مختل کند.

ترور دانشمندان و نخبگان عراق به شيوه هاي مختلفي صورت گرفته که باعث شده است 40 درصد اين نخبگان براي حفظ جان خود به خارج از کشور مهاجرت کنند.

صادق افزود: همه نشانه ها حاکي از آن است که سازمان موساد اسرائيل و سازمانهايي که در عراق تشکيل داده است، نقش بزرگي در کشتار دانشمندان دارد. 

دولت عراق به منظور محافظت از اين ثروت ملي، مجتمعهاي مسکوني ويژه اي درون دانشگاهها احداث کرده است که از امنيت کافي برخوردار هستند.

پربیننده ترین خبرها