مردم فلسطین خواهان تشکیل کشوری واقعی

مردم فلسطین خواهان تشکیل کشوری واقعی
پنج‌شنبه 20 مرداد 1390 - 10:39

مردم فلسطين خواهان تشکيل کشوري واقعي هستند و تنها به شناخته شدن رسمي کشور فلسطين اکتفا نمي کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم از غزه، تصميم " محمود عباس" ریيس تشکيلات خودگردان فلسطينی براي درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطینی در سازمان ملل با واکنش متفاوت گروه هاي فلسطيني روبرو شده است.

موضع گروه هاي فلسطيني درباره تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان برای مراجعه به سازمان ملل در ماه سپتامبر در محدوده اهميت نتايج اين تصميم تا حمايت کامل از آن درنوسان است.

برخي گروه ها از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مي خواهند با اين اقدام از موضوع آشتي ملي که دراين مرحله از اهميت بيشتري برخوردار است، غافل نشود.

" احمد المدلل " از مسئولان جنبش جهاد اسلامي فلسطين در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت : محمود عباس پیش از رفتن به سازمان ملل در ماه سپتامبر بايد روند آشتي ملی را تکميل کند؛ زيرا اهميت آن از اين طرح ها که هيچ فايده اي براي فلسطيني ها ندارد، مهمتر است.

دراين حال، جبهه خلق براي آزادي فلسطين از تصميم عباس براي مراجعه به سازمان ملل حمايت کرد و آن را به منزله نبردي جديد عليه رژيم صهیونیستی دانست.

" جميل مزهر " از مسئولان جبهه خلق براي آزادي فلسطين به  شبکه خبري العالم، گفت : مراجعه به سازمان ملل و مطالبه به رسميت شناختن کشور فلسطين مقدمه اي براي انتقال موضوع فلسطين به سازمان ملل به منظور اجراي قوانين و مقررات بين المللي به شمار مي رود.

اين درحاليست که جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) از تکروي عباس در تصميم گيري دراين باره انتقاد کرد و به رسميت شناختن کشور فلسطيني از سوي سازمان ملل را کم اهميت برشمرد.

" فوزي برهوم " سخنگوي جنبش حماس با بیان اینکه حماس معتقد است اين مساله به رژيم اشغالگر اسرائيل مشروعيت مي بخشد، به شبکه خبري العالم گفت : مشخص است که اين اقدام تبديل کردن قضيه فلسطين به قضيه مرزهاست و نه پیگیری حق و حقوق مردم فلسطين در سرزمين خود .

وي افزود : اين تصميم بدون هيچ برنامه سياسي مورد توافق فلسطيني ها اتخاذ شده است.

همه فلسطيني ها صرف نظر از گرايش ها و وابستگي هاي حزبي و سياسي خواهان تشکيل کشور فلسطيني واقعي و نه به رسميت شناختن آن بر روي کاغذ، همانگونه که در سال 1988 اتفاق افتاد، هستند.

ناظران سیاسی معتقدند درصورتيکه عباس نتواند اتفاق نظر فلسطيني ها را در زمينه مراجعه به سازمان ملل براي به رسميت شناختن کشور فلسطينی جلب کند، راهکارهاي کمتري در مقابله با فشارهاي مخالفت آمیز آمريکا خواهد داشت.

 

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها