تحلیلگر سیاسی فلسطینی :

آمریکا حامی شهرک سازی صهیونیست ها

آمریکا حامی شهرک سازی صهیونیست ها
جمعه 21 مرداد 1390 - 06:00

يک نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني تاکيد کرد که " آمريکا حامي شهرک سازي صهيونيست هاست و بخشي از هزينه آن را مي پردازد ".

"هاني البسوس" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : هدف رژیم صهیونیستی از احداث 1600 واحد مسکوني جديد در مناطق اشغالي 1967 شکستن اراده و عزم فلسطينيان است که براي به رسميت شناخته شدن کشور فلسطين در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر تلاش مي کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر دلایل ازسرگيري شهرک سازي، تلاش رژیم صهیونیستی براي پايان دادن به بحران مسکن در مناطق اشغالي 1948 از طريق توسعه شهرک ها خصوصا در قدس اشغالی است.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی با تاکید بر اینکه طرح جديد شهرک سازي روند مذاکرات سازش را به بن بست خواهد کشاند، افزود : تلاش تشکيلات خودگردان هيچ تأثير مشخصی نخواهد داشت ؛ اگر سازمان ملل متحد هم تشکيل کشور فلسطين را به رسميت بشناسد، چنين کشوري در کرانه باختري رود اردن يا قدس تشکيل نخواهد شد.

البسوس درباره موضع آمريکا نسبت به پافشاري رژیم صهیونیستی بر تداوم شهرک سازي گفت : آمريکا هميشه حامي رژیم صهیونیستی و شهرک سازي بوده است و بخشي از هزينه هاي شهرک سازي را خود پرداخت مي کند.

وی تاکید کرد که  آمريکا حامي مادی و معنوي رژيم صهيونيستي است.

وزير امور داخلي رژیم صهیونیستی بطور نهايي با ساخت 1600 واحد مسکوني در قدس شرقي برای صهیونیست ها موافقت کرده و قرار است بزودی موافقت خود با ساخت 2700 واحد دیگر را اعلام کند.

سخنگوي " ايلي يشاي " ، افزود: قرار است با ساخت این واحدهای مسکونی سه شهرک جدید در قدس شرقی ایجاد شود.

خبر ساخت اين واحدهای مسکونی براي نخستين بار در جریان آخرین سفر "جو بايدن " معاون ریيس جمهور آمريکا به فلسطین اشغالی اعلام شد.

  



پربیننده ترین خبرها