صائب عریقات اعلام کرد

گامی دیگر برای تشکیل کشور مستقل فلسطین

گامی دیگر برای تشکیل کشور مستقل فلسطین
جمعه 21 مرداد 1390 - 06:16

هياتي متشکل از وزراي امور خارجه چند کشورعربي با نمايندگان 5 کشور عضو دايم شوراي امنيت با هدف جلب حمايت آنها از درخواست به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطين ديدار خواهند کرد.

روسیه ، آمریکا ، فرانسه ، انگلیس و چین 5 کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "صائب عریقات "مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت : هیاتی به ریاست وزیر امور خارجه قطر پایان هفته آینده با نمایندگان پنج کشور عضو شورای امنیت دیدار و آنها را برای دادن رای مثبت به درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین ترغیب خواهند کرد.

"محمود عباس " رییس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است درماه سپتامبر آینده درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین را در شورای امنیت سازمان ملل برمبنای مرزهای پیش از جنگ شش روزه سال 1976 مطرح کند.

اگرچه بسیاری از کشورهای دنیا اعلام کرده اند کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهند شناخت، اما آمریکا اعلام کرده است درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

فرانسه و انگلیس دو عضو دیگر دائم شورای امنیت سازمان ملل با احتیاط با این قضیه برخورد کرده و به فلسطین توصیه کرده اند، بهتر است به پشت میز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی بازگردد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی دیروز (پنجشنبه) نهایی شدن طرح ساخت 1600 واحد مسکونی دیگر در قدس شرقی را اعلام کرد، موضوعی که باعث خروج تشکیلات خودگران فلسطین از  مذاکرات سازش شده است.

صائب عریقات در واکنش به این خبر گفت : با وجود برخی مخالفت ها، تشکیلات خودگردان فلسطین به پیمودن مسیر به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل متعهد است.

وی به "باراک اوباما " رییس جمهور آمریکا توصیه کرد که در تصمیم خود تجدید نظر کند.

عریقات افزود: در دیدار اخیر رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با دبیرکل سازمان ملل، "بان کی مون "به عباس گفته است که سازمان ملل تا بیستم سپتامبر آماده دریافت درخواست عضویت فلسطین است.

عباس قرار است پنجشنبه و جمعه آینده در اجلاس رهبران جنبش فتح موضوع طرح درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل را نهایی کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها