نماینده کنیست رژیم اشغالگر مطرح کرد؛

اردن کشور جایگزین فلسطینی ها

اردن کشور جایگزین فلسطینی ها
دوشنبه 24 مرداد 1390 - 14:22

نماينده راستگراي افراطي کنيست رژيم اشغالگر با تاکيد براينکه نظام پادشاهي اردن بزودي سرنگون مي شود، از تصميم خود براي نظرسنجي از اردني ها، جهت تبديل اردن به کشور جايگزين فلسطينيها پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "اریه الداد" عضو فراکسیون "وحدت قومی" به روزنامه هاآرتص تاکید کرد که قصد دارد بزودی از شهروندان اردنی درباره موضوع کشور جایگزین فلسطینی ها نظرسنجی کند.

وی مدعی شد: غافلگیرکننده نیست اگر اکثریت قاطع ساکنان اردن به این سئوال پاسخ دهند، آنها خودشان را فلسطینی می دانند؛ 70 تا 80 درصد از شهروندان اردن فلسطینی هستند، و خط مقدم قشر فرهنگی و سیاسی ملت اردن را تشکیل می دهند.

الداد تاکید کرد که او نخستین کسی نیست که نقشه تبدیل اردن به کشور فلسطین را  مطرح می کند، و پیش از او نیز ارییل شارون از لیکود و یغئال الون از حزب کار در دهه هفتاد این موضوع را مطرح کرده اند.

الداد هشدار داد: "این طرح عملی است، زیر حتی اگر اسرائیل در این زمینه کاری انجام ندهد، در اردن تحولات مشابهی مانند مصر و لیبی صورت می گیرد، و امکان دارد اردن با تظاهرات و سرنگونی پادشاهی به فلسطین تبدیل شود".

وی با این حال افزود: "می توانیم خواستار سرنگونی نظام اردن نشویم، و با این کشور گفت و گو کنیم تا اردن نماینده ملت فلسطین شود".

الداد خاطرنشان کرد: "مطرح کردن این موضوع به ضرر اسرائیل است زیرا این امر به روابط با اردن ضربه می زند؛ از نظر من پادشاه اردن زیاد در قدرت باقی نخواهد ماند، و اشتباه است که روی یک اسب مرده شرط بندی کنیم، این تفاوت من و تصمیم گیرندگان در اسرائیل است".

الداد همچنین به مسئولان رژیم اشغالگر پیشنهاد کرد که از تصمیم تشکیلات خودگردان برای مراجعه به سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 استفاده کرده، و کرانه باختری را به اراضی اشغالی الحاق کنند.



پربیننده ترین خبرها