محاصره سفارت رژیم اشغالگر درقاهره

محاصره سفارت رژیم اشغالگر درقاهره
شنبه 29 مرداد 1390 - 05:28

خبرنگار شبکه العالم از قاهره گزارش داد، جوانان معترض مصري که همچنان سفارت اين رژيم را در قاهره محاصره کرده اند، ساختمان اين سفارتخانه را با وسايل آتش بازي هدف قرار مي دهند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان حاضر مقابل سفارت رژیم اشغالگر، با سردادن شعارهایی اخراج سفیر رژیم اشغالگر از قاهره را خواستار شدند.

با توجه به تاکید تظاهرکنندگان بر ادامه حضور مقابل سفارتخانه رژیم اشغالگر، نیروهای امنیتی و نظامی نیز بصورت گسترده مقابل این سفارتخانه مستقر شده اند.

با این حال برخی گروه ها از جمله جنبش ششم آوریل اعلام کردند که از این تظاهرات خارج می شوند.

 

مصر سفیرش را از تل آویو فرا می خواند

از سوی دیگر دولت مصر در اعتراض به تجاوزات اخیر رژیم اشغالگر در مناطق مرزی، سفیر خود را از اراضی اشغالی فرا می خواند.

تلویزیون مصر اعلام کرد: مصر تصمیم گرفته است سفیر خود را تا هنگام عذرخواهی رسمی اسرائیل از تل آویو فرا بخواند.

 

 

نشست فوق العاده دولت عصام شرف

در همین راستا عصام شرف نخست وزیر مصر دیشب در نشستی فوق العاده با وزیران، از تصمیم خود برای فراخواندن سفیر رژیم اشغالگر جهت اعتراض رسمی به تجاوزات این رژیم در مناطق مرزی خبر داد.

 

 

پافشاری سفیر رژیم اشغالگر برای ماندن در قاهره

"ایتسحاق لیوانون" سفیر رژیم اشغالگر در قاهره در نخستین واکنش به تظاهرات گسترده مصری ها مقابل ساختمان سفارت این رژیم، تاکید کرد که قاهره را ترک نمی کند، و تا هنگامی که از سوی وزارت امورخارجه اسرائیل دستوری به او نرسد، به کار خود ادامه خواهد داد.

لیوانون در تماسی تلفنی با کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر، گفت که فعلا قصد ندارد مصر را ترک کند.

وی با این حال از مسئولان مصری خواست نیروهای امنیتی خود را اطراف سفارتخانه این رژیم افزایش داده، و از ورود تظاهرکنندگان به آن جلوگیری کنند.

 

خیابانهای اطراف سفارتخانه، پادگان نظامی شد

با حضور صدها تظاهرکننده در خیابانهای اطراف و مقابل سفارتخانه رژیم اشغالگر در قاهره، نیروهای نظامی و امنیتی مصر این خیابانها را به پادگانی نظامی تبدیل کردند.

 

برافراشتن پرچم مصر و فلسطین بالای کنسولگری اسرائیل درقاهره

در اسکندریه نیز تظاهرکنندگان پس از بالارفتن از ساختمان کنسولگری رژیم اشغالگر، پرچم مصر و فلسطین را  برافراشتند.

تظاهرکنندگان با تجمع مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که مواضع مصر پس از انقلاب در قبال رژیم اشغالگر تغییر کرده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی صدور گاز به اراضی اشغالی را محکوم کرده، و خواستار قطع کامل روابط با رژیم اشغالگر شدند.

 



پربیننده ترین خبرها