در کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد

پاسداشت روز جهانی قدس

پاسداشت روز جهانی قدس
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 07:51

دمشق- بيروت - صنعا (العالم): شخصيت هاي سياسي عرب با تقدير از اقدام امام راحل (ره) مبني بر فراخوان برگزاري روز جهاني قدس و گسترش روحيه انقلابي در ميان امت اسلامي براي مقابله با اشغالگران و آزادسازي فلسطين از چنگال صهيونيست‌ها، تأکيد کردند: امسال در ميدان هاي تغيير و آزادي کشورهاي مختلف روز جهاني قدس گرامي داشته خواهد شد.

خالد عبدالمجيد دبيرکل جبهه مبارزه فلسطين روز شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم با تأکيد براينکه امسال روز جهاني قدس در مقايسه با سال‌هاي قبل از اهميت بيشتري برخوردار بود گفت: فلسطيني ها به فراخوان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) براي بزرگداشت روز جهاني قدس و راهپيمايي مردم در کشورهاي عربي و اسلامي و ساير کشورهاي جهان به ديده يکي از اصلي‌ترين عرصه‌ها براي اعلام پايبندي امت اسلامي به قضيه فلسطين و بيت المقدس مي‌نگرند.

عبدالمجيد افزود: امسال در سايه وضعيت منطقه و شکست تلاش هاي آمريکا و صهيونيست ها براي ضربه زدن به کشورها و نيروهاي حامي مقاومت کاملا استثنايي است.

اين شخصيت سياسي فلسطين افزود: مراسم روز جهاني قدس امسال در مقايسه با سالهاي گذشته از اهميت ويژه اي برخوردار است و نشان دهنده تأثير استراتژي  پايبندي جهان اسلام به رهبري جمهوري اسلامي ايران در رويارويي با ظلم، ستم و طرح هاي امريکايي صهيونيستي در منطقه و فلسطين است.

فتحي ابوالعردات دبيرکل جنبش فتح در لبنان نيز دراين باره اظهار داشت: هيچ کس نمي تواند ادعا کند هويت اسلامي و عربي وي بدون بيت المقدس به عنوان يک اصل اساسي دراين دو زمينه کامل خواهد بود.

 ابوالعردات افزود: فراخوان حضرت امام خميني (ره) براي بزرگداشت روز جهاني قدس بسيار با برکت است و هرساله به همين مناسبت براي حمايت بيت المقدس و يادآوري مشکلات اهالي آن به طور دسته جمعي تلاش و هم فکري مي کنند و شهروندان بيت المقدس هر روز بيش از پيش احساس مي کنند که شمار بيشتري از اعراب و مسلمانان آنها و بيت المقدس را در بدترين شرايط تنها مي گذارند.

وي افزود: امروزه بيت المقدس با عمليات گسترده يهودي سازي و شهرکسازي از سوي صهيونيست ها روبروست و در چنين وضعيتي از همه حاميان ملت فلسطين انتظار مي رود که در روز جهاني قدس براي جلوگيري از يهودي سازي اين شهر تلاش کنند تا اين شهر به عنوان يک شهر اسلامي مسيحي باقي بماند.

ابوالعردات با تأکيد براينکه روز جهاني قدس يک روز بسيار مهم در تاريخ ملت فلسطين، مسلمانان و همه آزادگان است گفت: قدسيت بيت المقدس به خاطر بناي مساجد و کليساهاي آن نيست. بلکه علت تقدس آن، مبارزه ساکنان آن و خون‌هايي است که در راه آزادي آن از چنگال اشغالگران ريخته شده است.

دبيرکل جنبش فتح در لبنان از همه آزادگان جهان خواست براي تأکيد بر پايتختي بيت المقدس براي کشور مستقل فلسطين در آينده در تظاهرات روز جهاني قدس به طور گسترده مشارکت کنند.

در همين راستا محمد يتيم يکي از جوانان انقلاب يمن هم به شبکه خبری العالم گفت: هدف از برگزاري روز جهاني قدس که امام خميني (ره) مردم را به بزرگداشت آن فرا مي خواند زنده ماندن قضيه فلسطين، جهاد و مبارزه با صهيونيسم در ميان همه مسلمانان است.

يتيم تأکيد کرد: جوانان انقلاب يمن در روز قدس را در ميدان هاي تغيير بزرگ خواهند داشت و اين کار را عبادت و جهاد خالصانه در راه خدا در شب‌هاي قدر مي دانند.

اين فعال سياسي يمني تأکيد کرد: جوانان يمني با هدف پاکسازي همه فرهنگ‌ها و عاداتي که امريکا، رژيم صهيونيستي و حکام توطئه گر عليه غزه به ارمغان آورده اند در ميدان‌هاي تغيير حضور يافته‌اند.

MKH-20-16:25

پربیننده ترین خبرها