روز جهاني قدس و بيداري اسلامي معاصر

روز جهاني قدس و بيداري اسلامي معاصر
سه شنبه 1 شهريور 1390 - 06:33

سي و دو سال بعد از اعلام "روز جهاني قدس" از سوي حضرت امام خميني (ره)، در پي تجاوزات هوايي رژيم صهيونيستي به پايگاههاي مقاومت فلسطين در جنوب لبنان در سال 1979 يعني چند ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران؛ بارديگر نقش ملتهاي مسلمان و عرب در بازپس گيري حقوق غصب شده، و آزاد سازي سرزمينهاي اشغال شده توسط اسرائيل از سال 1948 تا به امروز ، در صدر حوادث قرار مي گيرد.

از آن زمان تاکنون سئوالات بسیاری در جهان اسلامي درباره دلایل اشغال فلسطين، قدس، و منطقه سينای مصر و بخشهای مهم و راهبردي اردن، سوريه و لبنان بدست دشمن صهيونيستي مطرح مي شود. ملتهای مسلمان براي قيام عليه اين واقعيت تلخ و بسيج کردن فرزندان غيور خود در گردانهاي آزادي بخش، جهت پاکسازي سرزمين هاي اشغالي از صهيونيستها آماده هستند؛ تا از تکرار دوباره چنين وضعيتي جلوگیری کرده، و آمريکايي ها و اروپايي ها و گروههاي جنايتکار از این مساله عبرت بگيرند و بدانند که آسيب وارد کردن به هر وجب از خاک کشورهاي عربي و اسلامي چه پيامدي دارد.

البته شايد برخي اين تصور و نتيجه گيري را مبالغه آميز و دور از دسترس توصيف کنند. انقلاب هاي مردمي در چند ماه گذشته در منطقه عربي آغاز شده، و رژيم هاي منطقه اي را که با طرح آمريکايي صهيونيستي در خاورميانه همکاري می کردند، سرنگون کرده است. این درحالی است که بسیاری فکر می کردند که این رژیم ها تا ابد در قدرت باقی خواهند ماند.

انقلاب هاي مردمي اين برداشت را در عموم امت اسلام تقويت کرد که مي توان دشمن صهيونيستي را از ريشه کند، و با يک چشم به هم زدن رژيم جعلی اسرائیل را از بين برد؛ البته به شرط اينکه ملتهاي آزاد و فرزندان بيداري اسلامي معاصر، خواست و اراده خود را بر موضع رسمي عربي متهم به سستي و تسليم شدن در دهه هاي گذشته ، تحميل کنند.

 حوادث مردمي اخیر در قاهره، اسکندريه و ديگر مناطق مصر و فلسطين و کشورهاي عربي و اسلامي، بیانگر نزديک شدن زمان آغاز خيزش و انقلاب مردم، برای نبردهاي آزادي بخش و مقاومت در برابر رژیم صهيونيستي است.

رژیم صهيونيستي با راهبرد آمريکايي اروپايي بر امت اسلام تحميل شده است؛ و غرب از هيچ تلاشي براي حمايت کورکورانه از اسرائيل و جنايات آشکار آن برخلاف همه قطعنامه هاي بين المللي فروگذار نکرده است.

اين در حالي است که آمريکا و هم پيمانان آن در نظام غربي از اين قطعنامه ها مطابق با سياست هاي خود براي تحت فشار قرار دادن ايران ، سوريه ، مقاومت در فلسطين و لبنان سوء استفاده مي کنند.

 با توجه به اين شرايط مي توان پيش بيني کرد که در روزهاي آينده به ويژه جمعه آينده که آخرين جمعه ماه مبارک رمضان است، جهان شاهد حرکتی گسترده از سوی ملتهای  عربي و اسلامي به مناسب روز جهاني قدس باشد.

بايد اين موضوع را مورد توجه قرار داد که رژيم صهيونيستي با حملات هوايي اخير مصري ها و فلسطيني ها را تحريک کرده و مرتکب حماقت هاي نظامي شده است، و اين امر از ميزان سردرگمي اسرائيل پرده بر مي دارد، و به زمان اين مناسبت سرنوشت ساز نزديک مي شود و چه بسا با استناد به فرمايشات امام خميني (ره) احساس مي کند که به زمان نابودي خود نزديکتر شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها