جبهه خلق برای آزادی فلسطین:

قدس مساله ای عربی و اسلامی است

قدس مساله ای عربی و اسلامی است
سه شنبه 1 شهريور 1390 - 10:11

دمشق (العالم) مسئول جبهه خلق براي آزادي فلسطين درخارج گفت: اعلام روز جهاني قدس در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان هر سال از سوي امام خميني (ره)، تأکيدي بر عربي و اسلامي بودن اين شهر مقدس است.

"ماهر الطاهر" روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: موضوع بيت المقدس، عنوان يک نزاع تاريخي شديد ميان مسلمانان و دشمن صهيونيستي است.

وی گفت: روز جهاني قدس امروزه با هدف تأکيد برعربي و اسلامي بودن اين شهر درميان مسيحيان و مسلمانان معني خاصي دارد، به طوري که هرسال برميزان حمايت هاي معنوي از اين شهر در ميان ملت هاي مسلمان و عرب افزوده مي شود.

ماهر الطاهر تاکید کرد: با وجود اين حمايت و همدردي، اين شهر در وضعيت خطرناکی به سر مي برد و ميزان خطراتي که بيت المقدس با آن مواجه است هيچ تناسبي با حجم واکنش اعراب و مسلمانان در اين باره ندارد.

وي تصريح کرد: 84 درصد از مساحت بيت المقدس شرقي پس از اشغال در اختيار شهرک نشينان قرار گرفته، و بيش از 250 هزار شهرک نشين صهيونيستي فقط در بيت المقدس اسکان داده شده اند. اين در حالي است که جهان عرب و کشورهاي اسلامي در اين زمينه هيچ اقدامي انجام نمي دهند.

طاهر تأکيد کرد: سیاست فعلی صهیونیست ها که از چند سال قبل بصورت گام به گام پیش می رود، تسلط کامل بر شهر قدس، و معرفي آن بعنوان پايتخت هميشگي اين رژيم جعلی است.

 

تکذیب حمله نیروهای سوری به اردوگاه الرمل

ماهر الطاهر، در بخش ديگري از اظهاراتش اخبار منتشر شده درباره حمله نيروهاي امنيتي سوريه به اردوگاه آوارگان فلسطيني "الرمل" در شهر "لاذقيه" را تکذيب کرد و گفت: اين اردوگاه مورد حمله قرار نگرفته است و اخبار منتشر شده در اين باره توسط بنگاه هاي خبرپراکني عاري از صحت است.

مسئول جبهه خلق براي آزادي فلسطين در خارج خاطرنشان کرد: ما در سوريه مهمان هستيم و ثبات اين کشور براي ما اهميت ويژه اي دارد و اميدواريم که ملت سوريه در دستيابي به اهدافش پيروز گردد. زيرا سوريه همواره حامي ملت فلسطيني ها در مبارزه شان عليه رژيم صهيونيستي بوده است.

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها