تحلیل گر فلسطینی :

امام خميني (ره) موضوع قدس را جهاني کرد

امام خميني (ره) موضوع قدس را جهاني کرد
پنج‌شنبه 3 شهريور 1390 - 12:01

غزه ـ يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاکيد کرد که اعلام روز جهاني قدس بيانگر آن است که امام خميني(ره) نگاهي هوشمندانه و راهبردي به قدس داشته اند .

احمد المدلل در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: مساله قدس قبل از دعوت امام خميني(ره) ناديده گرفته شده بود و هيچ بازتابي در امت اسلامي نداشت ؛ اما امام راحل خواست تا امت اسلامي توجه خود را به سمت اين سرزمين مقدس معطوف کنند چرا که ميراث مشروع امت اسلامي به شمار مي آيد.

وي افزود: امت اسلامي عملا درخواستهاي امام راحل را مبني بر اينکه قدس و مساله فلسطين بايد موضوعي محوري براي همه مسلمانان باشد، به خوبي درک کردند و اين درخواستها از همان لحظات نخست در عقل و روح همه مسلمانان تاثيري عميق داشت.

المدلل خاطرنشان کرد: وضعيت قدس به عنوان شهري که نقش بسزايي در بيداري مسلمانان و اعتقادات آنها دارد ، امروز نسبت به سابق تغيير کرده است.

وي گفت  : امروزه با برگزاري انقلابها در کشورهاي عربي ، صداي مسلمانان را به وضوح مي شنويم و احساسات آنها درقبال قدس را به خوبي درک مي کنيم ، در حالي که پيشتر رژيمهاي ديکتاتور در اين کشورها مانعي بر سر امت اسلامي و مساله محوري آن يعني قدس بودند ؛ اما اينک با زوال اين رژيمها، امت اسلامي به اعتقادات خود و مساله قدس بازگشت.

وي اظهار داشت: رژيم صهيونيستي همانطور که امام خميني (ره)توصيف کرد، شر مطلق به شمار مي ايد اين رژيم يک غده سرطاني در بدن امت اسلامي است که عامل وابستگي و تجزيه و شکست امت بود.

المدلل تاکيد کرد: درگيري ما با دشمن صهيونيستي يک جنگ راهبردي و بر سر موجوديت اسراييل است ، تازماني که دشمن صهيونيستي حتي يک وجب از خاک فلسطين را در اشغال دارد ، هيچگاه اين درگيري به پايان نمي رسد و شمشير فلسطينيها و مسلمانان کنار گذاشته نخواهد شد.

وي تصريح کرد: طي دهه هاي طولاني گذشته تاکنون به دليل وجود رژيمهاي ديکتاتوري که با حمايت استکبار جهاني به قدرت رسيدند و هيچ وظيفه ديگري به جز حمايت از صهيونيستها ندارند، امت اسلامي در حالتي از تنش و نابساماني به سر مي برد.
وي افزود : اما امت امروز با انقلابها و تحولاتي که انجام شد جلوي فروپاشي خود به دست اين رژيمها را گرفت و با برچيده شدن حاکمان مزدور ، بار ديگر قدرت به دست مردم بازگشت تا از آن براي حمايت و آزادي قدس استفاده کنند.

المدلل گفت: اميدوارم اين رژيمها که همواره با دولت امريکا مرتبط هستند،  از آنچه که براي شاه ايران رخ داد و به زباله دان تاريخ پيوست، درس عبرت بگيرند. آينده از آن ملتهاست و ديکتاتورها رو به زوال و نابودي خواهند گذاشت. ما بر اين باوريم که زوال رژيم اشغالگر که شر مطلق به شمار مي  آيد بر طبق ايات قرآني حتمي است چه برسد به اين رژيمها که امروزه بسيار ضعيف گشتند.

وي از مواضع برخي رژيمها در قبال مساله فلسطين وقدس انتقاد کرد و افزود: امام راحل از بيداري و هوشياري برخوردار بود و درک و شعور اسلامي وي برگرفته از آيات قرآن کريم است از اين رو نمي توان چنين شخصي را با رژيمهايي که با فرهنگ غرب مرتبط هستند و گوش به فرمان غربيها هستند، مقايسه کرد.

المدلل به تفاوت بسيار زياد امام خميني (ره) و رژيمهايي که با ديکتاتوري حکومت کردند و از ديدگاهي قرآني برخوردار نبودند، اشاره کرد و گفت: طبيعي است که اين رژيمها مساله قدس را درک نکنند و دست به هيچ اقدامي براي آن نزنند.

23
س20:30

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها