امير قطر مفتي ناتو!!

امير قطر مفتي ناتو!!
يکشنبه 13 شهريور 1390 - 12:07

امير قطر در کنفرانس خبري پس از نشست پاريس، حمله هوايي ناتو به ليبي را مشروع دانست و تاکيد کرد که هيچکدام از کشورهاي عربي و اسلامي با اين حملات مخالفت نکردند!

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، پايگاه اينترنتي اسلام تايمز در مقاله اي به قلم زياد ابو شاويش نوشت در کنفرانس خبري بعد از نشست پاريس درباره آينده ليبي با حضور برخي از سران کشورهاي شرکت کننده در اين نشست، امير قطر به سئوال يکي از خبرنگاران درباره مشروعيت حملات هوايي ناتو به ليبي اينگونه پاسخ داد که اين حمله کاملا مشروع است و هيچ مخالفت عربي يا اسلامي با آن وجود نداشت، به اين دليل که در هيچ يک از کشورهاي عربي يا اسلامي هيچ تظاهراتي حتي کوچک عليه آن برپا نشد.

ابوشاویش نوشت: امير قطر و صاحب شبکه الجزيره افزود، دخالت خارجي در ليبي به منظور محافظت از جان مردم ليبي و به درخواست کشورهاي عربي صورت گرفت و اگر اين دخالت نبود انقلاب ليبي پيروز نمي شد و نظام قذافي سقوط نمي کرد در نتيجه اين دخالت نظامي غرب مشروع و بلکه به ادعاي وي مطلوب است. 

این نویسنده عرب اظهار داشت: امير قطر محتواي فتوايي را که اجازه دخالت نظامي کشورهاي خليج فارس براي حمايت از نظام فاسد و سرکوبگر در بحرين را داده است، به ما نگفت.  امير قطر همان صراحت وزير امور خارجه و پسر عموي خود را هنگام درخواست از اعراب تکرار کرد. وي از اعراب درخواست کرده بود که اگر مي خواهند مشکل شان حل شود و تجاوز وحشيانه دشمن صهيونيستي عليه لبنان و ملت فلسطين متوقف شود ، از آمريکا خواهش و تمنا کنند و دست به دامن آن شوند.

ابو شاویش افزود: وي در بيان اين سخن و علني کردن آن ترديد نکرد؛ این اقدام صرفا تلاشي براي سرپوش گذاشتن بر نقش مشکوکي است که کشور کوچک شان در خدمت به طرح آمريکايي صهيونيستي در منطقه ايفا مي کند.

ابوشاویش خاطرنشان کرد: فتوايي که حمد آل ثاني امير قطر در خصوص جايز بودن کمک گرفتن از ناتو صادر مي کند، و دخالت خارجي را امري مشروع و قانوني مي داند ، مسئله خطرناکي است که فکر نمي کنم شيخ قرضاوي و عزمي بشاره با آن موافق باشند.   قانوني کردن يک اقدام نظامی با اين شيوه از سوي يک حاکم عرب، و سکوت نويسندگان و انديشمندان و سياستمداران و انقلابيون عرب دراینباره، مقدمه اي براي اقدامهای بعدی کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و سران اين کشورها علیه برخي برادران شان است؛ اين  تلاش نوميدانه براي جلوگيري از رسيدن بهار عربي به مرزهاي آنها است. 

این نویسنده عرب اظهار داشت: امکان ندارد هيچ عربي،  هر چقدر هم که در خدمت به غرب مزدور و جرات داشته باشد اين فتوا را بپذيرد.

ابوشاویش در ادامه مقاله افزود: سخناني که امير قطر براي قانوني جلوه دادن دخالت خارجي بيان کرد به دليل توضيح وي درباره برپا نشدن هيچ تظاهراتي عليه اين دخالت، غافلگیر کننده نبو. در پي اين دخالت وحشيانه شمار زيادي از غيرنظاميان کشته شدند. اين دخالت برخلاف همه قوانين بين المللي و قطعنامه شوراي امنيت درباره ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبي به منظور محافظت از غير نظاميان ليبيايي بود و ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه گفت اين ، تهاجم صليبي جديد عليه اعراب است. آيا امير قطر اين سخنان روسيه را که اين دخالت را غير قانوني توصيف کرد ، به خاطر دارد يا خير؟

ابوشاویش نوشت:  قطر کشور کوچکي است که به حمايت غرب نياز دارد هر چند که ما به طور اصولي با اين حمايت مخالفيم؛ همچنين مي توان به علل وجود بزرگترين پايگاه آمريکايي در دوحه در چند کيلومتري کاخ امير که تجاوز آمريکا عليه ميهن عربي مان از آنجا صورت مي گيرد ، پي برد. اما چيزي که نمي توان آن را پذيرفت و درک کرد اين است که امير قطر درباره مسئله اي فتوا مي دهد که به همه امت اسلام مربوط مي شود.

ابوشاویش افزود: امیر قطر جزيره خود را در خدمت طرحی خطرناک عليه منافع و آينده اين امت با شعار علاقمندي به ملت ليبي قرار مي دهد، اين در حالي است که آمريکا و رژيم صهيونيستي همه امت را مورد تجاوز قرار مي دهند، و افراد بيگناه و غيرنظاميان را به قتل مي رسانند بدون اينکه او يا ديگر هم پيمانانش در خليج فارس و غرب اين تجاوز و کشتار را محکوم کنند.

ابوشاویش تاکید کرد: این اظهارات ارتباطی با حسن نیت ندارد، و اطمينان دارم که حاکم قطر هنگامي که اينگونه به سوال خبرنگار پاسخ داد، حسن نيت نداشته است.

ابوشاویش گفت: اميدوار بوديم که قطري ها ، اماراتي ها و ديگر هم پيمانان ناتو در خليج فارس به امور داخلي خود توجه داشته باشند، کشورهایی که فاقد قانون اساسي و قوانين و مشابه کشورهاي قرون وسطي هستند؛ در ليبي يا ديگر کشورهاي عربي زنان نمي توانند رانندگي کنند و خلبان باشند.

ابوشاویش اظهار داشت: اميدوار بوديم کشو

پربیننده ترین خبرها