" مشعان جبوری" حامی دیکتاتورلیبی

پنج‌شنبه 17 شهريور 1390 - 17:16

"مشعان جبوري" مالک شبکه تلويزيوني "الرأي" تنها شبکه خبري که همچنان با " معمر قذافي "ديکتاتور مخلوع ليبي در تماس مي باشد، بشدت از قذافي حمايت مي کند تا جاييکه مدعي است " ديکتاتور ليبي نماد مقاومت در برابر اشغالگران بيگانه است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، جبوري نماينده سابق پارلمان عراق در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفته است: اگر بخواهم با قذافی حرف بزنم ، پیامی برای او می فرستم و اگر قذافی بخواهد پیامی ارسال کند با من تماس می گیرد.

جبوری از زمانی که انقلابیون وارد طرابلس پایتخت لیبی شده وقذافی ناپدید شده است، جبوری تنها فردی است که با دیکتاتور مخلوع و فراری لیبی تماس دارد.

قذافي درآخرين پيامش که بامداد پنجشنبه از طریق شبکه الرای پخش شد برخي خبرها درباره فرارش به نيجر را تکذيب و تاکيد کرد که ناتو در ليبي شکست خواهد خورد.

جبوري (54 ساله) به اهداف راه اندازي شبکه الرای در سال 2006 اشاره کرد و گفت: ما از انقلاب در مصر و تونس عليه حاکمان مستبد این دو کشور حمايت کرديم و اين قذافي را خشمگين کرد ، او شش ماه پيش پيامي برای من فرستاد و گفت اگر عليه مبارک فعاليت کني شبکه الرای نابود می شود.

جبوری با تاکید بر حمایتش از دیکتاتور لیبی گفت که با قذافی تلفنی صحبت می کند و او هنوز در لیبی است.

مشعان جبوري متعلق به قبيله اي در استان صلاح الدين در شمال عراق است و اين همان استاني است که صدام حسين در آن به دنيا آمد.

وی پيش از اين در روزنامه "الثوره" وابسته به حزب بعث عراق به مدير مسئولي "طارق عزيز" که به جرم مشارکت در قتل عام مردم عراق و جنایات ضدبشری به اعدام محکوم شده است، فعاليت مي کرد.

الرأي نیز شبکه‌اي است که به پخش پيام‌هاي صوتي قذافي دیکتاتور لیبی و پسرش سيف الاسلام اقدام کرده است.

صاحب‌نظران علت انتخاب شبکه الرأي توسط قذافي و سيف الاسلام براي پخش پيام‌هايشان را حمايت‌هاي مالي آنها از اين شبکه اعلام کرده اند و برخي از فعالان ، اسنادي را در شبکه‌اينترنت منتشر کرده‌اند که نشان مي‌دهد اين شبکه تلويزيوني را رژيم دیکتاتوری ليبي خريداري كرده است.

جبوری که با اشغالگران آمریکایی روابطی نزدیک دارد، با بیان اینکه " قذافی به او وعده داده است که ثروتمند می کند"، گفت که به دریافت پول از دیکتاتور لیبی افتخار می کند.

وی از سال 2007 میلادی تاکنون 3 بار با دیکتاتور لیبی ملاقات کرده است

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها