سایت ویکی لیکس :

" وضاح خنفر" دست پرورده " سیا"

شنبه 19 شهريور 1390 - 13:02

سايت "ويکي ليکس" با انتشار تلگرافي پرده از ارتباط " وضاح خنفر" مديرکل شبکه ماهواره اي قطري (الجزيره) و سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا( سيا) برداشت و خنفر را شاگرد و دست پرورده حرف گوش کن سيا خواند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه لبنانی (الاخبار)، سایت ویکی لیکس با افشای این ارتباط خنفر را در موقعیتی سخت و دشوار قرار داده است.

" خنفر که معروف شده می تواند همه آتش هايي را كه در شبکه الجزيره شعله ور شده است ، خاموش و مهار مي كند ، بي ترديد امروز بدنبال راه حلی مناسب است تا اتهام تسليم شدن در برابر سازمان اطلاعات آمريكا در تعيين سياست اين شبكه ماهواره اي قطري را از خود دور كند".

در تلگراف آمریکا در دوحه قطرمربوط به بيستم اكتبر سال 2005 آمده است كه " مسئول امور عمومي وزارت دفاع آمريكا با وضاح خنفر براي بررسي جديدترين گزارش هاي آژانس اطلاعات نظامي آمريكا درباره شبكه الجزيره و محتواهاي آزار دهنده اي كه سايت "الجزيره نت" منتشر مي كند ، ديدار كرده است".

" خنفر به اين مسئول آمريكايي گفته است پاسخ كتبي براي نكاتي كه درگزارش آمريكايي ذكر شده و مربوط به ماه هاي ژوئيه ، اگوست و سپتامبر است ، تهيه مي كند".

" بعد از آن موضوعاتی كه نارضايتي دولت آمريكا از سايت اينترنتي اين شبكه ماهواره اي قطري را برمی انگيخت ، حذف و یا تعدیل شد".

 روزنامه الاخبار در ادامه گزارش خود نوشت:اما همكاري ميان دو طرف به رد و بدل كردن گزارش ها ختم نمي شود بلكه تلگراف ارسال شده از سفارت آمريكا در دوحه نشان مي دهد كه اين مسئول آمريكايي به خنفر اطلاع داده است با وجود اينكه پوشش منفي اخبار بطوركلي از ماه فوريه كاهش يافته ، در ماه سپتامبر اين نوع برنامه ها بطور نگران كننده افزايش يافته است".

" وي به صراحت گفته است كه اين مشكل در كنار مشكلات تعيين منابع ، لحن تحريك كننده ، ناكامي در ايجاد توازن با ديدگاه هاي افراطي و استفاده از نوارهاي تروريست ها ، به تكيه كردن اين شبكه به دو منبع در پوشش حوادث عراق مربوط مي شود".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها