عطش قطر برای رابطه با صهیونیست ها

عطش قطر برای رابطه با صهیونیست ها
شنبه 19 شهريور 1390 - 14:22

راديو رژيم صهيونيستي ، بازتاب گسترده سخنان و مواضع شيخ " حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر بويژه تاکيد او براينکه روابط دوحه و تل آويو آشکار و قوي است را مورد تاکيد قرار داد تا عطش قطر براي رابطه با اين رژيم را برجسته کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، راديو رژيم صهيونيستي با پخش بخشی از گفت وگوی امیر قطر با شبکه الجزیره قطر در باره روابط اسراییل و قطر ، افزود: مواضع دوحه در قبال روند سازش خاورمیانه و حمایت از فلسطین برای ما آشکار و روشن است.

امير قطردر گفت وگو با شبکه الجزیره می گوید: اگرچه اسراييل، قطر را كشوري دوست نمي داند، اما تا زماني كه اسراييل در خصوص سازش جدي باشد ، قطر به روابط خود با آن ادامه خواهد داد.

شیخ حمد به پخش تصاویر صهیونیست ها از شبکه الجزیره و مصاحبه با آنان برای رساندن صدای آنها به جهان عرب به عنوان یک نقطه بارز در روابط گذشته دوحه و تل آویو اشاره کرد.

روزنامه صهیونیستی( معاريو) چند ماه پيش به نقل از يكي از هفته نامه هاي فرانسوي نوشت : " بنيامين نتانياهو " نخست وزير اسراييل محرمانه با "حمد بن جاسم " همتاي قطري خود در پاريس ديدار كرده است.

" دو طرف در اين ديدار ، موضوع سازش و همچنين مبادله اسيران فلسطيني با گلعاد شاليت نظامی صهیونیست را بررسي كردند".

معاريو افزود : روابط قطر و اسراييل بعداز جنگ غزه قطع شد اما قطر بعدها با ارسال دو نامه جداگانه خواستار از سرگيري روابط با اسراييل شد. این درخواست ها با مخالفت نتانیاهو و " اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسراییل مواجه شد.

درهمين چارچوب ، "محمد بسيوني" سفير پيشين مصر در اسراييل فاش كرده است كه مصر 40 درصد از نيازمندي اسراييل به گاز را تامين مي كند و اگر توافقنامه گازمصر و اسراييل لغو شود ، اسراييل براي واردات گاز جايگزين هايي را در نظر خواهد گرفت.

وی گفته است که قطر در اولویت قرار دارد بويژه كه اين كشور براي تامين گاز اسراييل اعلام آمادگي کرده است.

وزير تجارت و صنايع قطر برآمادگی کشور متبوعش براي تامين گازاسراييل به قيمت ناچيز و در زمانی  نامحدود تاکید کرده است.

" حسن بن عبدالله فخرو " اخیرا در تماس تلفنی با همتاي اسراييلي خود، مسائل متعدد تجاري ميان دو طرف را مورد بررسي قرار داد.

وزير تجارت و صنايع رژیم صهیونیستی از این بابت از دولت و ملت قطر قدرداني كرده است.

پربیننده ترین خبرها