نویسنده عرب:

ایران را متوقف کنید!

ایران را متوقف کنید!
سه شنبه 22 شهريور 1390 - 16:59

يک نويسنده عرب با اشاره به قدرت روز افزون جمهوري اسلامي ايران در منطقه، خواستار متوقف کردن اين قدرت منطقه اي شد.

"یوسف البنخلیل" در مطلبی در روزنامه الوطن بحرین، بدون اشاره به بحران داخلی این کشور که در نتیجه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و نیروهای اشغالگر سعودی است، مدعی شد: "تغییر نظام در ایران به نفع بحرین است"!!!.

البنخلیل، افزود: "تغییر نظام حاکم در تهران مانع از تبدیل ایران به یک قدرت منطقه ای بزرگ می شود، بویژه اینکه این کشور بدنبال تبدیل به یک قدرت هسته ای است".

این نویسنده عرب، در ادامه با این ادعا که ایران نفوذ گسترده ای بر کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان دارد ، اظهار داشت: "تغییر نظام بصورت گسترده موجب کاهش این نفوذ می شود".

ادعای این نویسنده عرب برای کاهش نفوذ و قدرت ایران در منطقه درحالی مطرح می شود، که انقلابهای اخیر و بهارعربی که دامنگیر کشورهایی مانند بحرین شده، ناشی از حکومت خودکامه رژیم های استبدای است که تنها پاسخ آنها به مطالبات مردم، سرکوبگری، زندان و گلوله بوده است.

برخی رژیم های عربی، مانند بحرین و بویژه اعضای شورای همکاری تلاش می کنند با اتخاذ مواضعی که بیشتر نوعی فرار به جلو و فرافکنی است، دلیل بحرانهای خود را عوامل خارجی مطرح کنند؛ درحالیکه ناظران و فعالان حقوقی و سازمان های مدافع حقوق بشر همگی اذعان کرده اند که دلیل اصلی بحران این کشورها، استبداد و خودکامگی رژیم های حاکم بر این کشورها است.

این رژیم ها که بصورت مستقیم هم پیمان اصلی آمریکا در منطقه هستند، در راستای کمک به اهداف کاخ سفید، تلاش می کنند با ایجاد بحرانهای داخلی و منطقه ای برای نظامهای حامی مقاومت و ضد استکباری منطقه، آنها را تضعیف کنند و حتی در صورت امکان براندازند؛ اقدامی که پیش از هرچیز خدمتی از سوی آمریکا و هم پیمانانش در منطقه، به رژیم صهیونیستی به شمار می آید.



پربیننده ترین خبرها