مخالفت اشغالگران با کشور مستقل فلسطین

مخالفت اشغالگران با کشور مستقل فلسطین
جمعه 25 شهريور 1390 - 09:16

رام الله - قدس اشغالي - ساکنان سرزمين هاي اشغالي همسو با مقامات صهيونيستي مخالف تشکيل کشور مستقل فلسطيني هستند.

خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد، با نزدیک شدن زمان مراجعه محمود عباس ریيس تشکيلات خودگردان به مجمع عمومي سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناساندن کشور مستقل فلسطین، مسئولان رژيم صهيونيستي راه هاي متعددي را براي مقابله با فلسطيني ها در پيش گرفته اند.

يکي از اين راه ها اعمال فشار بر جامعه بين المللي براي به شکست کشاندن طرح تشکیلات خودگردان و لغو توافقنامه هاي امضا شده با تشکيلات خودگردان است؛ اين درحاليست که موضع ساکنان سرزمین های اشغالی با موضع مقامات رژیم صهیونیستی تفاوتي ندارد.

" ايلي نيسان " نويسنده و روزنامه نگار صهیونیستی فت : توافقنامه اسلو از تشکيل کشور فلسطين از راه توافق و مذاکره با اسرائيل سخن گفته است، اما اقدام يکجانبه تشکیلات خودگردان موجب لغو توافقنامه اسلو مي شود.

وي افزود: اسرائيل مي تواند حاکميت خود را بر مناطق شهرک نشين در کرانه باختري تحميل کند و اقداماتي اقتصادي را عليه تشکيلات خودگردان که توان اقتصادي ندارد و با مشکل مالي روبروست، درپيش گيرد.

يکی از ساکنان سرزمین های اشغالی گفت: تشکيل کشور فلسطين، موجب تشديد درگيري بين دوطرف مي شود و توافق هاي حاصله ميان طرفين را با مشکل روبرو مي کند؛ تشکيل کشور فلسطين هيچ منفعتي براي اسرائيل ندارد.

خبرنگار العالم گزارش داد، صهیونیستها می گویند با تشکيل کشور فلسطين، اوضاع بي ثبات مي شود و با تکرار ادعاهای صلح طلبی می گویند  ما خواهان صلح هستيم، اما شريکي براي صلح وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، رژيم اشغالگر گام هاي متعددي عليه فلسطيني ها برداشته است که از جمله آن مي توان به تشديد محاصره، بازداشت هاي گسترده مسئولان گروه هاي مختلف فلسطيني نام برد.

همچنین این رژیم اجراي تمرين هاي نظامي براي يورش به شهرهاي کرانه باختري و نوار غزه و فراخواني همه نيروهاي ذخيره خود براي مقابله با تظاهرات احتمالي فلسطيني ها را در دستور کار قرار داده است.



پربیننده ترین خبرها