پیام فلسطینی ها به کشورهای عربی؛

کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید

کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید
شنبه 26 شهريور 1390 - 14:52

ساکنان رام الله در حمايت از به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطيني و عضويت دائم آن در سازمان ملل با شرکت در تظاهراتي حمايتي از اين ايده از کشورهاي عربي خواستند تا تشکيل کشور فلسطيني را به رسميت بشناسند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از رام الله، فلسطيني ها در حمايت از مراجعه رئیس تشکيلات خودگردان براي درخواست عضويت دائم کشور مستقل فلسطينی در سازمان ملل، در گذرگاه قلنديا واقع در رام الله و بيت المقدس تظاهرات کردند؛ اين در حالي بود که نظامیان اشغالگر در این منطقه حضوری گسترده داشتند.

بیشتر مردم فلسطین بویژه گروه های مقاومت تاکید می کنندکه سراسر فلسطین متعلق به فلسطینیان است و کسی حق ندارد از ذره ای از خاک فلسطین چشم پوشی کند و صهیونیست ها باید  فلسطین را ترک کنند.

خبرنگار شبکه العالم در رام الله گزارش داد : شرکت کنندگان در پاسخ به فراخوان چند روز پيش رهبران و گروههاي فلسطيني برای حمايت از عضويت کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل در این تظاهرات شرکت کردند.

اين تظاهرات مقدمه اي براي تظاهرات دیگری است که دو روز دیگر ،از 19 سپتامبر در چند شهر مختلف در سرزمين هاي فلسطيني آغاز خواهد شد و تا پس از سخنراني محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل تا 23 سپتامبر جاري ادامه خواهد داشت.

قرار است عباس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درخواست عضويت دائمي کشور مستقل فلسطين در این سازمان را ارائه کند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهايي در محکوميت فشارهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي به تشکيلات خودگردان جهت انصراف از اين تصميم، از کشورهاي عربي خواستند تا کشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسند.

 رئيس تشکيلات خودگردان با درخواست از فلسطيني ها براي ادامه فعاليت هاي مسالمت آميز و حمايت از مطرح کردن این درخواست، تأکيد کرده بود:مذاکرات با رژيم صهيونيستي به علت سياست هاي تجاوزگرانه اش به بن بست رسيده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرده است که همه فلسطین متعلق به فلسطینیان است و کسی حق ندارد از ذره ای از خاک فلسطین چشم پوشی کند.

جنبش حماس اقدام محمود عباس را يکجانبه و داراي خطرات فراواني براي فلسطيني ها ارزيابي کرده است.

 

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها