در اعتراض به سخنان ضد فلسطینی اوباما

فراخوان تظاهرات درمقابل سفارتخانه های آمریکا

فراخوان تظاهرات درمقابل سفارتخانه های آمریکا
پنج‌شنبه 31 شهريور 1390 - 23:10

مردم فلسطين باعلم کامل به خلف وعده "باراک اوباما"و صهيونيست ها با اطمينان کامل از حمايت وي از آنها به سخنان رييس جمهور آمريکا در شصت وششمين مجمع عمومي سازمان ملل گوش سپردند.

به گزارش روز پنجشنبه " فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه خبری العالم از رام الله ، اوباما روز چهارشنبه پس از قرار گرفتن پشت تريبون سازمان ملل همه وعده هايي را که در قاهره داده بود ،زير پا گذاشت.

اوباما در سخنان خود به شهرک هاي صهيونيست نشين در مناطق فلسطيني و به مرزهاي کشور مستقل فلسطين اشاره اي نکرد و از رژیم اسراييل کشوري صلح دوست ساخت که توسط دشمنان احاطه شده است.

رییس جمهوری آمریکا با تاکید برحمایت کامل واشنگتن از رژیم صهیونیستی ، به فلسطینی ها گفت که راه میانبری برای تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد و تنها راه مذاکره و سازش با این رژیم است.

ناظران و کارشناسان سياسي در واکنش به سخنان اوباما در سازمان ملل تاکيد کردند که او در ابراز علاقمند و وفاداری به رژیم اشغالگر اسراييل از همه روساي جمهور پيشين آمریکا پيشي گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز امروز اعتراف کردند که سخنان اوباما کاملا در حمایت از این رژیم بوده است.

در اعتراض به سخنان اوباما صدها فلسطینی خشمگین امروز (پنجشنبه) در مرکز شهر رام الله در کرانه باختری و نزدیکی قبر " یاسرعرفات" تظاهرات کردند

سخنان اوباما سبب شد تا نفرت از آمريکا در ميان فلسطيني ها از اکثريت به اجماع کامل تبديل شود.

کساني که پيش از اين کمابيش به موضعگيري آمريکا در قبال روند سازش اميدوار بودند ، اينک به خيل متنفران فلسطيني از آمريکا پيوسته اند.

دهها دانش آموز دختر و پسرکه پرچم فلسطین را به دست داشتند شعارهای ضد آمریکایی سرداده و تاکید کردند که حاضر نیستند ذلت بار زندگی کنند

دیگر تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: ننگ بر مدعیان دموکراسی که از اشغالگران حمایت می کنند".

در شهرهای اریحا ، نابلس و الخلیل نیز تظاهراتی علیه اوباما برگزار شد.

" ليلي غنام " استاندار رام الله و البيره در حاشيه تظاهرات مردم رام الله در واکنش به سخنان اوباما گفت : چهره واقعي آمريکا و روساي جمهوري آن و سياست هاي آمريکايي همواره براي همگان آشکار بوده است و سخنان اخیر اوباما درسازمان ملل به هيچ وجه مردم فلسطين را غافلگير نکرد زيرا مطمئن بودند که وي چنين سخناني بر زبان خواهد راند.

يکي از معلمان فلسطيني شرکت کننده در تظاهرات به خبرنگار العالم گفت : اتحاديه معلمان فلسطيني سخنان اوباما در سازمان ملل را بشدت محکوم مي کند و آن را بدترين موضعگيري در قبال ملت فلسطين مي داند.

مردم فلسطين در اين تظاهرات، از ملت هاي عرب خواستند تا در سايه بيداري اسلامي که منطقه را فراگرفته است در روز جمعه ، ميدان هاي شهرهاي خود را به سنگري براي جنگ با سياست های آمريکا در منطقه تبديل کنند و عليه سخنان اوباما تظاهرات کنند.

يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت : از همه ملت هاي عرب و همه آزادگان جهان مي خواهيم به سلطه جويي آمريکا ، نفاق سياسي اوباما و سياست يک بام و دو هواي وي نه بگويند، ما همچنان به مبارزه ادامه خواهيم داد تا زماني که آرمان ما که تشکيل کشور مستقل فلسطين به پايختي قدس است، تحقق يابد.

" مصطفی البرغوثی" فعال سیاسی فلسطینی تاکید کرد: اوباما با سخنانش خود را در مقابل مردم فلسطین قرار داد زیرا هرکس که از اشغالگری اسراییل حمایت کند خودبخود مخالف مردم فلسطین است.

وی افزود: اوباما خود را در مقابل جهان قرار داد زیرا سخنان او در سازمان ملل نتوانست رضایت دیگران را کسب کند.

" صالح رافت " عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز گفت: انتظار می رود ملت های عرب فردا جمعه در مقابل سفارتخانه های آمریکا در اعتراض به سخنان اوباما در حمایت از اسراییل تظاهرات و تحصن کنند.

" صبری صیدم " عضو جنبش فتح نیز تاکید کرد: اوباما که مدعی دموکراسی است ، آزادی را از مردم فلسطین گرفت و اجازه نداد سیاست اشغالگری اسراییل پایان یابد 

" نمر عطیه" یک فعال سیاسی فلسطینی نیز هدف اوباما را تثبیت موقعیتش در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا با کسب رضایت لابی صهیونیست ها دانست.

" متوکل طه " از مقامات وزارت اطلاع رسانی در تشکیلات خودگردان گفت: رییس جمهور آمریکا طوری سخن گفت که گویی یک یهودی ساکن شهرک های صهیونیستی است.

وی به 42 بار استفاده آمریکا از حق وتو در سازمان ملل به نفع صهیونیست ها اشاره کرد و آن را عامل ادامه حیات رژیم نژاد پرست صهیونیستی دانست.

خبرنگار العالم تاکید کرد: اوباما

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها