کاهش کمکهاي خارجي به تشکيلات خودگردان

کاهش کمکهاي خارجي به تشکيلات خودگردان
جمعه 1 مهر 1390 - 10:48

گزارشها حاکي است که ميزان کمک هاي مالي خارجي به تشکيلات خودگردان فلسطين کاهش يافته و اين تشکيلات را با بحران مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بانک جهاني اعلام کرد که کاهش کمک هاي خارجي ، دستاوردهای این تشکیلات در زمینه ايجاد نهادهاي مالي را با تهدید روبرو کرده است.

کاهش میزان کمک های بین المللی باعث شده است که رشد تولید داخلی در فلسطین از هفت درصد فراتر نرود ، درحالی که  ناظران اين کاهش را سياسي ارزيابي مي کنند.

"حسن ابولبده" وزير اقتصاد تشکيلات خودگردان در اين باره به شبکه خبري العالم گفت: کاهش يا توقف کمک ها منجر به ناتواني تشکيلات خودگردان در اجراي برخي از طرح ها از جمله ساخت مدارس، بيمارستان ها، راهسازي و ... خواهد شد.

وی افزود: تشکيلات خودگردان در حال حاضر مشغول بررسي راههاي مختلف مقابله با بحران کنوني از جمله اتخاذ تصميمات متعددي براي افزايش درآمد و کاستن از هزينه هاست.

"محسن ابورمضان" كارشناس و هماهنگ کننده اقتصادي با نهادهاي بين المللي نيز در اين باره گفت: بايد به بخش خصوصي و صنايع کمک، کارگاههاي جديدي تأسيس و برنامه کاري تدوين کرد تا تشکيلات خودگردان بتواند توليد ناخالص داخلي خود را افزايش داده و از نياز به کشورهاي کمک کننده بي نياز شود.

"علي الحايک" رئيس شوراي تجار غزه نيز در اين باره اظهارداشت: تشکيلات خودگردان امروز با بحران بزرگي در زمينه تأمين سرمايه مواجه است که اين امر زنگ خطري براي  آن به شمار مي آيد.

حايک همچنين با تأکيد بر ضرورت توجه به بررسي گزينه هاي جايگزين در سطح فلسطين، کشورهاي عربي و کشورهاي کمک کننده اظهار داشت: اين امر نبايد با شرط هاي سياسي از سوي اين طرف هاي بين المللي همراه باشد.

H-22-18:58

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها