کینه دائمی آمریکا از مردم فلسطین

کینه دائمی آمریکا از مردم فلسطین
جمعه 1 مهر 1390 - 18:26

نويسنده و تحليلگر سياسي تاکيد کرد که اميدي براي به رسميت شناختن کشور فلسطين درسازمان ملل متحد نيست و سياست آمريکا هميشه دشمني با مردم فلسطين است

"هاني البسوس" روز جمعه درگفتگو با شبکه خبري العالم گفت: امروزه نمی توان درباره به رسميت شناخته شدن کشورمستقل فلسطيني  خوش بین بود، اگرچه تشکيلات خودگردان چنين درخواستي را مطرح مي کند، اما واضح است است که آمريکا آن درخواست را وتو خواهد کرد ؛ بنابراين کشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل متحد نخواهد بود.

 وي گفت: سياست جانبدارانه آمريکا از اسرائيل بيانگر اين است که اين کشور هميشه دشمن مردم فلسطين و حامي صهیونیست ها بوده است.

وي گفت: رئيس تشکيلات خودگردان امروز درخواست عضويت فلسطين در سازمان ملل را مطرح خواهد کرد و احتمال دارد که کميته اي در شوراي امنيت براي اين موضوع تشکيل شود و آن را بررسي کند و اين فرايند ممکن است چند روز يا چند هفته زمان برد. بنابراين، اين مساله خوش‌بين کننده نيست.

البسوس گفت: پيش بيني مي شود که مسئولان تشکيلات خودگردان بارديگر راههاي از سرگيري مذاکرات را بررسي کنند، البته عباس و ديگرمسئولان تشکيلات خودگردان شکست مذاکرات را اعلام کرده اند، با اين وجود، آماده گفتگو هستند.

10:53

 

پربیننده ترین خبرها