عضویت کامل درسازمان ملل خواست مردم فلسطین

عضویت کامل درسازمان ملل خواست مردم فلسطین
جمعه 1 مهر 1390 - 16:12

دبيرکل تشکل ابتکار ملي فلسطين به کارگيري راهبرد جديد شامل درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين با عضويت کامل در سازمان ملل و متکي بر مقاومت مردمي را خواستار شد.

" مصطفي البرغوثي " روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : نبايد در ايستادگي در برابر وتوي آمريکا که اينک در برابر فلسطيني ها ايستاده است ، اشتباه کرد.
وي با اشاره به اينکه براي اين کار بايد افکار عمومي جامعه جهاني را براي حمايت از مساله عادلانه و حقوق فلسطيني بسيج کرد  ، افزود : در واقع رفتن به سازمان ملل نبايد در حد گامي تاکتيکي براي بازگشت به مذاکرات باشد ، زيرا مذاکرات تاکنون هزينه هاي جبران ناپذيري براي فلسطيني ها داشته است.
وي افزود : مطرح کردن درخواست فلسطيني ها در سازمان ملل بايد آغاز يک راهبرد ملي جديد باشد که همه فلسطيني ها را متحد مي کند و ستون بندي آن مقاومت مردمي فراگير باشد.
وي گفت : علاوه بر آن بايد جامعه جهاني را به محاصره اسراييل و تحميل تحريم ها ضد اين رژيم فراخواند و وحدت ملي نيز درکنار اين اقدامات بايد به صفوف فلسطيني بازگردد و توافقنامه آشتي ملي در کنار سياست جديد اقتصادي براي حمايت از ايستادگي فلسطيني ها و پايداري آنان در برابر شهرک سازي و اشغالگري اسراييل اجرا شود.

البرغوثي افزود : اوباما در اظهارات اخير خود نه تنها از رژيم اسراييل جانبداري کرد ؛ بلکه نظراتش را به عنوان نماينده اسراييل ابراز داشت.
وي گفت : او از ما مي خواهد که به تونل تاريک مذاکرات بازگرديم که کنترل آن در دست رژيم اشغالگر اسراييل است بدون آن که تضمين دهد که تل آويوشهرک سازي را متوقف مي کند يا مرجعي مشخص براي اجراي مصوبات تعيين کند.
وي افزود : اين به آن معني است که مساله آزادي فلسطين و استقلال مردم و حقوقشان به ويژه حق بازگشت آوارگان به گرويي در دست اسراييل تبديل مي شود و فلسطيني ها چنين چيزي را نمي پذيرند.
وي با بيان اينکه اکثر اعضاي شوراي امنيت از درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين حمايت مي کنند ، پيش بيني کرد که به همين سبب آمريکا ناچار به استفاده از وتو شود .
وي افزود : در واکنش به وتوي آمريکا بايد به مجمع عمومي سازمان ملل روي آورد و درخواست به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين را مطرح کرد و کشوري که به رسميت شناخته مي شود بايد عضويت کامل داشته باشد نه آن چنان که سارکوزي رييس جمهوري فرانسه پيشنهاد کرده است.
دبيرکل تشکل ابتکار ملي فلسطين پيشنهاد سارکوزي را به ضرر فلسطين دانست زيرا بر اساس آن فلسطين پس از هفت ماه بايد به مذاکرات بازگردد بدون اينکه توقف شهرک سازي ، مشخص شدن مرجع خاص براي عمل به تعهدات مطرح باشد. اين پيشنهاد همچنين موضوع مرزها و امنيت را از قدس و آوارگان جدا مي کند و اين به معني حذف اين دو مساله است.
مصطفي برغوثي در پايان با تاکيد بر اينکه فلسطيني ها درگير مبارزه اي غيرقابل بازگشت در سازمان ملل شده اند گفت : بازگشت به گفت و گو با کابينه نتانياهو هيچ ارزشي ندارد و تمام دغدغه ما بايد براندازي اين کابينه باشد نه اينکه بار ديگر به تونل تاريک مذاکرات با آن برگرديم.

23:05
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها