جنبش حماس هشدار داد:

خطر طرح عباس برای فلسطین

خطر طرح عباس برای فلسطین
شنبه 2 مهر 1390 - 15:03

يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي (حماس) تاکيد کرد، طرح رييس تشکيلات خودگردان درخصوص درخواست از سازمان ملل متحد براي به رسميت شناخت کشور فلسطيني، خطر زيادي براي مردم و آوارگان فلسطيني دارد.

"اسماعيل رضوان" در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: طرح تشکیلات خودگردان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی و پيوستن به مجمع عمومي سازمان ملل يا عضويت کشور فلسطينی در سازمان ملل به عنوان ناظر، مساله آوارگان فلسطینی را با خطر بزرگي مواجه مي کند، و نقطه پایانی بر حق بازگشت این آوارگان به سرزمین مادری خویش می باشد.

وي افزود: حتي اگر کشور فلسطينی به عنوان عضو سازمان ملل در سرزمينهاي اشغال شده سال 1967 میلادی يا همان 22 درصد از خاک سرزمین فلسطين به رسميت شناخته شود، در این صورت تنها برخي از آوارگان فلسطيني حق بازگشت به سرزمین های اشغالي سال 1967 میلادی را خواهند داشت.

اسماعیل رضوان با انتقاد از موضع "باراک اوباما: در قبال مساله فلسطين خاطرنشان کرد: اوباما در سخنراني خود در سازمان ملل ديدگاه صهيونيستي را منعکس کرد و شرطهاي رژیم صهیونیستی در مذاکرات و بازگشت به مذاکرات بيهوده را در دستور کار خود قرار داد.

رضوان خاطرنشان کرد: در واقع توافقي ميان "بنیامین نتانياهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اوباما وجود دارد، مبنی بر اينکه شرطهاي اسراييل در دستور کار قرار گيرد؛ از اين رو، روند مذاکرات روندي شکست خورده است.

این رهبر جنبش حماس با هشدار درباره اينکه این طرح تشکيلات خودگردان باعث تحکیم اشغالگري رژيم صهيونيستي با خواست و اراده دولتهاي عرب خواهد شد، افزود: این طرح خطرات بسياري براي مساله آوارگان فلسطینی و مقاومت دارد.

وی با اشاره به تکروی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تصمیم گیری ها گفت: عباس تصمیم درباره این طرح را بدون مشورت با گروهها و به دور از توافق اتخاذ کرد.

رضوان خاطرنشان کرد: ما به توافق ملي و ايجاد تشکلي موقت براي رهبري سازمان آزاديبخش فلسطين و توافق درباره راهبرد ملي به منظورحفظ آرمانها و مقاومت نياز داريم.



پربیننده ترین خبرها