به منظور بررسی تشکیل کشور فلسطینی

نشست شورای امنیت بدون نتیجه پایان یافت

نشست شورای امنیت بدون نتیجه پایان یافت
سه شنبه 5 مهر 1390 - 04:58

شوراي امنيت سازمان ملل متحد رايزني هاي رسمي خود را براي بررسي درخواست عضويت فلسطيني ها در سازمان ملل متحد را از روز دوشنبه آغاز کرد و در اولين نشست خود به دليل کارشکني‌هاي آمريکا راه به جايي نبرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، در این نشست که به صورت غیر علنی و برای شنیدن نظرات کشورهای عضو شورای امنیت برگزار شده بود، آمریکا تلاش کرد تا وقت‌گذرانی و تاکید بر مواضع پیشین خود که همان مذاکره مستقیم است، این مساله را به فراموشی بسپرد.

برای تصویب عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد به رای مثبت ۹ کشور از ۱۵ کشور عضو در شورای امنیت نیاز است. آمریکا پیش از این هشدار داده بود که این درخواست را وتو خواهد کرد، به گفته منابع خبری این تهدید آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که سران کاخ سفید از رو در رو شدن با جامعه جهانی به شدت واهمه دارند و می‌خواهند با وقت‌گذرانی فلسطینی‌ها را ناامید و اعضای شورا را هم با خود همراه کنند.

به گفته دیپلمات های مستقر در نیویورک، تا به رای گذاشته شدن درخواست محمود عباس چند هفته باقی است. پیشبینی می شود شورای امنیت درخواست تشکیلات خودگردان را به یک کمیته ویژه بفرستد.

هر پانزده عضو این شورا عضو این کمیته هستند و توصیه خود درباره درخواست فلسطینی ها را پس از بررسی آنها اعلام خواهند کرد.

در حال حاضر سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل متحد حضور دارد. ریاض منصور، نماینده این تشکیلات از اعضای شورای امنیت خواسته است با توجه به موافقت دو سوم اعضای مجمع عمومی با درخواست فلسطینی ها، خود را با جامعه جهانی هماهنگ کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها