اختلاف بین اعضای خاندان آل خلیفه؛

جنگ قدرت در بحرین

جنگ قدرت در بحرین
چهارشنبه 6 مهر 1390 - 09:03

يک روزنامه انگليسي در گزارشي، با اشاره به بازگشت افسران ارشد پليس بحرين به کارهاي خود پس از مدتي تعليق، از وجود اختلاف بين اعضاي خانواده آل خليفه پرده برداشت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت در این گزارش نوشت: بازگشت افسران ارشد پلیس به کارهای خود پس از مدتی تعلیق، بیانگر وجود اختلاف بین اعضای خاندان حاکم درباره چگونگی و شدت سرکوبها است.

در این گزارش آمده است: جنگ قدرت در بحرین، موجب تشدید اختلافات بین اعضای خاندان آل خلیفه می شود.

این روزنامه انگلیسی در ادامه تاکید کرد: مخالفان بحرینی عنوان کرده اند که 90 نفر از افسران ارتش که دارای تابعیت اردنی هستند، به دلیل بدرفتاری با معترضان به کشورشان بازگردانده می شوند؛ هنوز آشکار نیست که آیا هدف از این اقدام پاکسازی دستگاه امنیتی از ناقضان حقوق شهروندان است، یا اینکه رژیم آل خلیفه قصد دارد شاهدان را از صحنه جرم دور کند.

ایندیپندنت افزود: شدت اختلافات در خاندان حاکم روز به روز بیشتر می شود؛ چراکه همچنان بین تصمیم های اعلام شده از سوی پادشاه برای آشتی با مخالفان و عملکرد مسئولان بحرینی فاصله بسیار زیادی وجود دارد. بعنوان مثال با وجود صدور فرمان بازگشت 2500 تن از شیعیان به کارهای خود در شرکتهای خصوصی، هنوز بسیاری از آنها نتوانسته اند کار خود را از سربگیرند.

ایندیپندنت فاش کرد: اعضای افراطی خاندان آل خلیفه مدعی هستند که "خلیفه بن احمد" فرمانده ارتش و برادرش "شیخ خالد بن احمد" که از سوی عربستان سعودی حمایت می شوند، درتلاشند "سلمان بن حمد" ولیعهد بحرین را به حاشیه بکشانند.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: رسانه های آل خلیفه موضعی تحریک آمیز علیه شیعیان اتخاذ کرده، و مدعی می شوند که ایران آنها را به شورش مسلحانه دعوت می کند، بدون آنکه دلیلی برای ارایه در این زمینه داشته باشند.

به گفته "محمد صادق" عضو مؤسسه "عدالت برای بحرین"، تاکید کرد، 25 نفر از افراد اخراج شده، روزنامه نگارانی بودند که هنوز نتوانسته اند به کار خود بازگردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها