سیاستمدار فلسطینی:

تشکیلات خودگردان تسلیم فشار آمریکا نشود

تشکیلات خودگردان تسلیم فشار آمریکا نشود
چهارشنبه 6 مهر 1390 - 16:54

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين بر لزوم تسليم نشدن تشکيلات خودگردان فلسطين در برابر فشارهاي آمريکا و نخوردن فريب طرح هاي کميته چهارجانبه بين المللي تاکيد کرد.

"طلال ابوظريفه " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: تشکیلات خودگردان فلسطین همه اسناد و شروط لازم براي عضويت کامل فلسطين در سازمان ملل متحد را ارائه کرده است لذا انتظار مي رود که کميته ویژه بررسی عضويت سازمان ملل، درخواست فلسطين را به شوراي امنيت تقدیم کند.

ابوظریفه گفت: مشکل اصلي فراهم شدن شروط عضويت نيست بلکه فشارهايي است که آمريکا و کميته چهارجانبه بر تشکیلات خودگردان وارد مي کنند تا از درخواست عضويت کامل در سازمان ملل صرفنظر کند زیرا آنها مي خواهند که این تشکیلات به ميز مذاکره با اسرائيل بدون در نظر گرفتن شرايط جديد بازگردد که این امر به معناي بازگشت به بن بست است.

وي افزود: آمريکا مي خواهد از استفاده از حق وتو بر ضد پيوستن کشور مستقل فلسطين به سازمان ملل خودداري کند زيرا اين مساله بر سياست هاي آمريکا و منافع اين کشور در خاورميانه و جهان عرب تاثير منفي خواهد گذاشت به همين سبب آمريکا به دنبال دور ماندن از اين وضعيت است.

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين درباره ميزان سودمندي درخواست عضويت فلسطين در سازمان ملل نيز گفت: ما گزينه مذاکرات را به مدت 20 سال تجربه کرديم و همه مذاکرات از زمان امضاي توافقنامه اسلو به در بسته خورده است زيرا آمريکا در ميانجيگري ميان فلسطيني ها و اسرائيلي ها همواره جانب اسرائيل را گرفته است و علت اين رويکرد هم نبود چارچوب سياسي وهمراهي نکردن سازمان هاي بين المللي است.

وی افزود: بنابراين ناچاریم گزينه به رسميت شناختن فلسطين به عنوان عضو سازمان ملل در مرزهاي 4 ژوئن 1967 را در دستور کار قرار دهيم تا اسرائيل مجبور شود که شهرک هاي صهيونيست نشين خود را از مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان برچيند و به اشغال خود در محدوده این مرزها پايان دهد.

ابوظريفه درباره گزينه جايگزين در صورت شکست طرح به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين در سازمان ملل گفت: گزينه درخواست از سازمان ملل، گزينه نهايي نيست زیرا گزينه هاي ديگري نیز در برابر فلسطيني ها قرار دارد که از آن جمله مي توان درخواست به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطين از شوراي امنيت را بار ديگر تکرار کرد يا به مجمع عمومي سازمان ملل رجوع کرد و از آن خواست تحت بند هفتم منشور این سازمان تشکيل جلسه دهد؛ همان طور که در خصوص آفريقاي جنوبي این اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسجل شده است که 130 کشور به عضويت فلسطين در سازمان ملل راي خواهند داد.

ابوظريفه در پايان تاکيد کرد: مسئله مهم اين است که تشکیلات خودگردان تسليم فشارهاي آمريکا نشود و فريب طرح هاي کميته چهارجانبه يا طرح فرانسه يا اتحاديه اروپا را نخورد زيرا همه اينها هيچ ماموريتي جز خارج کردن آمريکا از بحران و جانبداري از اسرائيل ندارند.

پربیننده ترین خبرها