به دنبال مانع تراشي گسترده آمريکا در سازمان ملل مطرح شد؛

درخواست تحریم مخالفان تشکیل کشور فلسطين

درخواست تحریم مخالفان تشکیل کشور فلسطين
شنبه 9 مهر 1390 - 08:34

رام الله (العالم)ـ يکي از رهبران جنبش فتح با اشاره به مانع تراشي گسترده آمريکا براي جلوگيري از تشکيل کشور فلسطين از کشورهاي اسلامي و عربي خواست،کشورهايي را که در برابر فلسطين در سازمان ملل صف آرايي مي کنند تحريم کنند.

زياد ابوعين عضو شوراي انقلابي جنبش فتح شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، خواستار تلاش براي تحريم هر کشوري شد که به نفع فلسطين راي ندهد و تاکيد کرد که تشکيلات خودگردان براي دستيابي به تشکيل کشور فلسطين در سازمان ملل و به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين نياز به حمايت جهان عرب و اسلام دارد.

عضو شوراي انقلابي جنبش فتح تصريح کرد: فلسطينيان امروز وارد جنگي ديپلماتيک شده اند چرا که آمريکا نمايندگاني به بيش از 192 کشور فرستاده است تا آنها را از راي دادن به نفع فلسطين بازدارد.

وي افزود: فشارها و تهديدهايي عليه تشکيلات خودگردان و ملت فلسطين از سوي دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي عربي نيز در حال اعمال است.

ابوعين خاطرنشان کرد: تشکيلات خودگردان اکنون به حمايت کشورهاي عربي و اسلامي در جنگ با دولت آمريکا و اسراييل نياز دارد. فلسطينيان امروز در مسير گرفتن حقوق خود در زمينه تشکيل کشور فلسطين در سازمان ملل و به رسميت شناختن آن پيش مي روند.

وي اظهار داشت: سخنراني محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين در سازمان ملل به همه شک و ترديدهايي که برخي ها  نسبت به وي داشتند پايان داد.

عضو شوراي انقلابي جنبش فتح گفت: موازنه قدرت امروز به نفع فلسطين در مجامع بين المللي و نزد افکار عمومي است.

ابوعين تصريح کرد که برخي کشورها در سازمان ملل مانند ايتاليا، آمريکا، کلمبيا و غيره مي خواهند رژيم اسراييل به اشغال قدس و خاک فلسطين و يهودي سازي و شهرک سازي و ترور اسراي فلسطيني در زندانها ادامه دهد.

وي از ملت هاي عرب و اسلامي خواست تا هر کشوري که به نفع فلسطين راي ندهد، تحريم کنند و تاکيد کرد که رجوع به سازمان ملل بخشي از مبارزات مردم فلسطين با هدف اخذ حقوق قانوني خود است .

عضو شوراي انقلابي جنبش فتح افزود: اين مبارزه شامل تلاش براي آزاد کردن اسيران و برچيدن ديوار حايل نژادپرستانه و رفع محاصره غزه است و جنگ با اشغالگر تا ريشه کن کردن آن ادامه دارد.

ابوعين تصريح کرد که همه گزينه ها به روي مردم فلسطين باز است و هر هدف و شيوه اي زمان و مکان خاص خود را دارد و بايد از شيوه ها به نحو احسن استفاده کرد تا بتوان به هدف رسيد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها