جهاد اسلامي فلسطين:

طرح تشکيل دوکشور به نفع اسراييل است

طرح تشکيل دوکشور به نفع اسراييل است
شنبه 9 مهر 1390 - 09:12

تهران (العالم)ـ يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين با بيان اين که مراجعه به سازمان ملل اشتباه بود؛ گفت: طرح ايجاد دو کشور در نهايت به نفع رژيم صهيونيستي است.

خالد البطش که براي شرکت در پنجمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران به سر مي برد، جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: با توجه به تغييرات گسترده اخير در منطقه و بيداري ملت هاي عرب و مسلمان و توجه آنها به موضوع فلسطين گزينه هاي بهتري به جاي مراجعه به سازمان ملل وجود داشت.

البطش گفت: در شرايط کنوني روز به روز حمايت ملت هاي عرب از فلسطينيان گسترده تر مي شود. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي هر لحظه سازمانهاي حامي خود را که تا چندي پيش از حاميان سرسخت آن بودند از دست مي دهد. بنابراين در وضعيت کنوني بايد از شرايط به نحو بهتري استفاده کنيم.

وي افزود: در اين شرايط مي توانيم ضربات سنگين تري به دشمن وارد و از تغييرات منطقه در اين زمينه به بهترين شيوه استفاده کنيم.

البطش با تاکيد بر اين که راه حل ايجاد دو کشور در نهايت به نفع رژيم صهيونيستي است؛ تصريح کرد: پيمان اوسلو باعث شده است تا موضوع فلسطين از نزاع بر سر سرزمين اشغال شده به نزاع بر سر سرزمين مورد اختلاف تبديل شود.

ناديده گرفتن اصول ثابت فلسطينيان پذيرفتنی نیست

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين با تأکيد بر اين که در وضعيت کنوني زمان به نفع فلسطيني ها در حال سپري شدن است؛ اظهار داشت: ملت فلسطين هيچ گونه ابتکاري را که ارزش ها و اصول ثابت آنها را ناديده گرفته باشد؛ نخواهد پذيرفت.

البطش تصريح کرد: هر جنبش سياسي يا مبارزاتي فلسطيني در هر سطحي بايد به ارزش ها و اصول ثابت فلسطين از جمله چشم پوشي نکردن از حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين مادري شان، خودداري از پذيرش يهودي بودن نظام حاکم بر سرزمين هاي اشغالي و کوتاه نيامدن از ذره اي از خاک فلسطين پايبند باشد زيرا براساس همه معاهدات بين المللي فلسطين يک سرزمين تحت اشغال به شمار مي آيد.

وي اظهار داشت: هيچ کس نمي تواند پيشنهادي را که اصول ثابت فلسطيني ها را ناديده مي گيرد؛ بپذيرد و هر گونه ابتکاري که اين اصول را ناديده بگيرد، مورد حمايت فلسطيني ها نخواهد بود. بلکه ما آن را يک اشتباه استراتژيک ديگري مي دانيم که رهبري تشکيلات خودگردان بدان گرفتار مي شود.

آمريکا درصدد بازگرداندن تشکيلات خودگردان به مذاکره با اسراییل

البطش افزود: آمريکا و کميته چهارجانبه حتي اين اقدام ناقص را که از ديدگاه فلسطيني ها ناقص است و به صهيونيست ها حق حاکميت بر فلسطين را مي دهد؛ نمي پذيرند بلکه در تلاش هستند تا تشکيلات خودگردان را به ميز مذاکرات بازگردانند.

وي خاطرنشان کرد: در صورتي که تشکيلات خودگردان به مذاکرات باز گردد از سوي دشمن صهيونيستي و با حمايت آشکار جامعه بين المللي تحت فشارهاي متعدد قرار خواهد گرفت تا يهودي بودن رژيم حاکم بر سرزمين هاي اشغالي را به رسميت بشناسد و حق بازگشت آوارگان به سرزمين مادري شان را ناديده بگيرد و به نزاع با دشمن صهيونيستي پايان بدهد.

بازگشت به مذاکرات ضربه به ملت فلسطين

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت: بازگشت تشکيلات خودگردان به مذاکرات ضربه اي براي ما و زيان بزرگي براي ملت فلسطين خواهد بود و هزينه هاي آن براي فلسطيني ها بيش از حد تصور است.

البطش افزود: محمود عباس و اطرافيانش با رفتن به سازمان ملل هيچ گزينه ديگري جز مذاکره ندارند اين در حالي است که در سايه انقلاب ملت هاي عرب و تحولات منطقه، انتظار مي رفت روش تشکيلات خودگردان با وضعيت کنوني متفاوت باشد و براساس چنين اصولي هرگز نمي بايست به سازمان ملل مراجعه مي شد.

پربیننده ترین خبرها