رییس مجلس سوریه:

تقسیم فلسطین،‌ زورگویی قدرت های بزرگ است

تقسیم فلسطین،‌ زورگویی قدرت های بزرگ است
شنبه 9 مهر 1390 - 14:31

رييس مجلس الشعب سوريه با تاکيد به اينکه " بازگشت به وطن ، حق مسلم ملت فلسطين است"، گفت که طرح تقسيم و تجزيه سرزمين فلسطين ، توطئه و زورگويي قدرت هاي بزرگ و براي حمايت از رژيم اسراييل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " محمود الابرش" که در نشست عصر شنبه پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در محل اجلاس سران در تهران سخن می گفت، با بیان اینکه " فلسطین وطن فلسطینیان است"؛ تصریح کرد:  قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از رژیم صهیونیستی ، این رژیم را ترغیب کرده است تا حقوق ملت فلسطین را غصب کنند؛ اما اینها باعث نمی شود که ملت فلسطین از حق بازگشت به وطن که از حقوق مسلم و انسانی آنان است،  صرفنظر کنند.

وی به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نابودی روستاها و شهرها و نشانه های اسلامی سرزمین فلسطین و ایجاد شهرک های جدید صهیونیست نشین اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت قانونی و اخلاقی ما مقابله با تقسیم سرزمین فلسطین است، ما‌ زورگویی قدرت های بزرگ را نمی پذیریم و آن را محکوم می کنیم.

الابرش خطاب به حاضران در نشست تهران تاکید کرد: چگونه می توانیم انتفاضه ملت فلسطین را تقویت کنیم و آن را به جایی که شایسته است ، برسانیم و حق شهیدانی را که از روز نخست جان خود را فدا کرده اند ،ادا کنیم .

وی با بیان اینکه " مجلس سوریه همواره بر حق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین خود و اینکه تمام سرزمین فلسطین حق مسلم این ملت است" تاکید و  خاطرنشان کرد: اگرچه صهیونیست ها با وسائل ارتباط جمعی دروغگوی خود اذهان جهانیان را مخدوش می کنند اما امروز حتی غربی ها هم به حق مسلم فلسطین واقف شده اند.

رییس مجلس سوریه افزود: ایران و سوریه همگام با ملت فلسطین از همان روز نخست حرکت آنان، پرچم حفظ فلسطین و غلبه بر صهیونیسم را برافراشته اند و تاریخ نشان خواهد داد که ملت ایران و سوریه این وظیفه را به خوبی ادا کرده اند.

الابرش تصریح کرد: اینکه امروز سوریه در معرض همه گونه همجمه خارجی قرار گرفته بدلیل پایداری و پاسخگویی به ندای فلسطینیان است و اتفاقاتی که در جریان تحولات اخیر رخ داد بخاطر ایمان سوریه به کرامت و عزت مردم فلسطین است.

رییس مجلس سوریه  با بیان اینکه ، استقرار صلح و ثبات بدون التزام به حق بازگشت ملت فلسطین ، توهمی بیش نیست، از همه پارلمان های عربی و اسلامی خواست تا مشابه  قانون حمایت از ملت فلسطین مصوب  مجلس شورای اسلامی ایران را تصویب کنند.

الابرش با تاکید به اینکه " ایران همه گونه فشار و تحریم را تحمل کرده اما هرگز از حمایت از ملت فلسطین شانه خالی نکرده است"، خاطرنشان کرد: هیچگونه فشار و تهدیدی نمی تواند به روابط راهبردی ایران وسوریه لطمه بزند و تحریم ها و مجازات ها سبب نمی شود که ملت سوریه از ملت فلسطین جداشود و هیچ تلاشی نمی تواند بین ملت سوریه جدایی بیاندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شاید رژیم صهیونیستی بتواند روستاها و خانه های ملت فلسطین را تخریب کند اما نمی تواند اصالت ملت فلسطین را از آنان بگیرد.

الابرش با انتقاد از سستی جهان عرب در حمایت از انتفاضه فلسطین به بهانه دستیابی به راهکارهایی برای قضیه فلسطین، ، جامعه جهانی را به دلیل نادیده گرفتن تضییع حقوق ملت فلسطین با وتوی آمریکایی و حمایت های اروپا از رژیم صهیونیستی ، سرزنش کرد.

وی با بیان  اینکه " اقدامات آمریکا در عراق و افغانستان محکوم به شکست است" ، گفت : تلاش هایی مذبوحانه دنبال می شود که حیثیت سوریه را مخدوش کند .

رییس مجلس سوریه اظهارداشت: به نمایندگی از مجلس سوریه می گویم روابط راهبردی ما با ایران همچنان پابرجاست و هیچ وقت پیوندهای دوستی و محبت را با جمهوری اسلامی ایران از یاد نمی بریم.

الابرش، مقاومت را حق ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین اشغال شده خود از یوغ صهیونیست ها دانست و با قدردانی از مواضع " نبیه بری " رییس مجلس لبنان، تاکید کرد که سوریه هرگز در مقابل دشمن زانو نخواهد زد.

  

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها