8 پیشنهاد " احمد بحر" به کنفرانس تهران

8 پیشنهاد
شنبه 9 مهر 1390 - 16:13

معاون رييس مجلس قانونگذاري فلسطين هشت پيشنهاد به پنجمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين ارائه و تاکيد کرد که فلسطين ، سرزمين اسلامي وقف شده اعلام شود تا کسي حق مذاکره درباره آن را نداشته باشد.

به گزارش شبکه خبری العالم، " احمد بحر " که در نشست عصر روز شنبه کنفرانس بین المللی حمايت از انتفاضفه فلسطين در سالن اجلاس سران در  تهران سخن می گفت، ادامه يهودي سازي قدس از سوي رژيم اشغالگر را محکوم کرد.

وی گفت: رژيم اشغالگر به شهرکسازي و ساخت ديوار حائل نژادپرستانه ادامه مي دهد تا مساله فلسطين را از بين ببرد؛ همچنين برخي تلاش مي کنند تا به مذاکرات بيهوده با رژیم صهونیستی بازگردند و انتفاضه و مقاومت فلسطين را تضعيف کنند.

معاون رييس مجلس قانونگذاري فلسطين  خاطرنشان کرد: فداکاريهاي مردم فلسطين بسيار ارزشمند است و هدر نخواهد رفت تا اينکه قدس و همه خاک فلسطين آزاد شود.

احمد بحر با محکوم کردن محاصره نوار غزه، تاکيد کرد : اين محاصره ، مردم فلسطين در نوار غزه را از مقاومت در برابر اشغالگري بازنخواهد داشت و مردم فلسطین از خاک و حقوق خود صرف نظر نخواهد کرد.

پیشنهادهای معاون رييس مجلس قانونگذاري فلسطين به کنفرانس پنجم حمايت از انتفاضه ملت فلسطين بدین شرح است:

یک : خاک فلسطين به عنوان يک سرزمين وقفي اسلامي در نظر گرفته شود تا هيچ کسي حق صرف نظر کردن از آن و يا مذاکره بر سر آن را نداشته باشد و هرکسي که دست به چنين اقدامي بزند، خائن است.

دو : مقاومت، حق مشروعي است که اديان آسماني و پيمانهاي بين المللي آن را تاييد کرده اند؛ از اين رو بايد از مقاومت فلسطين از لحاظ مادي و معنوي و رسانه اي تا آزادي همه خاک فلسطين حمايت کرد.

سه : تاکيد بر عربي و اسلامي بودن قدس و اينکه پايتخت هميشگي کشور فلسطين است؛ از طريق حمايت از ساکنان قدس از سوي حاکمان عرب و مسلمان و عمل به وظايف خود در قبال اين شهر در برابر يهودي سازي آن.

چهار : درخواست از محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان تا خيلي صريح ، واقعيت ها در روند مذاکرات که به بن بست رسيده است را  به اطلاع مردم برساند و با مردم فلسطين براي تدوين يک راهبرد يکپارچه براي آزادي سرزمين فلسطين و بازگرداندن پناهندگان فلسطين به خاک خود همکاري کند.

پنج : تسريع در آباداني آنچه که تجاوزگري اسراييل در غزه به بار آورده است و با شرطهاي ظالمانه آمريکا براي آبادانی نوار غزه که در واقع دخالت براي باجگيري است، مخالفت شود.

شش : تشکيل کميته اي قانوني براي پيگرد جنايتکاران جنگي رژیم صهیونیستی و محاکمه بين المللي این جنایتکاران.

هفت : تشکيل کميته اي ويژه براي پيگیری نتايج و توصيه هاي کنفرانس و ارائه گزارشي دوره اي از دستاوردهای آن به رييس کنفرانس.

هشت : تاسيس صندوق جهاني قدس براي حمايت از مقاومت شهر قدس با تدوين راهکارهايي شفاف براي اداره آن صندوق.

احمد بحر در پايان سخنراني خود تاکيد کرد که مردم فلسطين از يک وجب از خاک خود صرفنظر نخواهند کرد و مقاومت ضامن بازگرداندن فلسطين به صاحبان آن است.

 

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها