آمریکا از ناآرامی ها در سوریه حمایت می کند؛

قاچاق سلاح های آمریکایی به سوریه

قاچاق سلاح های آمریکایی به سوریه
يکشنبه 10 مهر 1390 - 06:37

يک روزنامه ايتاليايي تاکيد کرد، سلاح هايي که توسط گروه هاي مسلح به سوريه قاچاق مي شود، ساخت آمريکا است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "ریناشیتا" چاپ ایتالیا، اظهارات "مارک تونر" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا برای توجیه اقدامات خشونت آمیز مخالفان در سوریه را تعجب برانگیز دانست.

این روزنامه در گزارشی تحلیلی تحت عنوان "واشنگتن از خشونتها در سوریه حمایت می کند" نوشت: اگر چنین اظهاراتی از سوی یکی از کشورهایی که هم پیمان آمریکا نیست مطرح می شد؛ با واکنشهای بین المللی مواجه می شد، و همه آن را حمایت از خشونت تلقی می کردند.

در ادامه این تحلیل آمده است: اتخاذ چنین مواضعی همزمان با اقدام گروه های مسلح در سوریه در کشتار بسیاری از انسانهای بیگناه و شهروندان و نظامیان در این کشور، بوده است.

این روزنامه ایتالیایی خاطرنشان کرد: مسئولان آمریکایی باور دارند که می توانند هرکاری انجام داده، و در امور داخلی کشورهایی که با تفکرات آنها همسو نیستند، دخالت کنند.

روزنامه ریناشیتا با اشاره به بیانیه وزارت امورخارجه سوریه در واکنش به مواضع آمریکا، خاطرنشان کرد: مسئولان آمریکایی دمکراسی را تحریف کرده و برای رسیدن به اهداف خود خشونت را توجیه می کنند.

این روزنامه می افزاید: سلاح هایی که از سوی گروه های مسلح به سوریه قاچاق می شود، ساخت آمریکا است؛ گروه های مسلح با این سلاح ها اندیشمندان و افسران را هدف قرار می دهند.

این روزنامه ایتالیایی با اشاره به چشم پوشی رسانه های غرب از افراد مسلح در سوریه که با کشتار شهروندان و نظامیان بدنبال ایجاد فضای رعب و وحشت هستند، نوشت: رسانه های غربی با هدف مغرضانه تخریب، حتی یک اشاره هم به گروه های مسلح، و حامیان مالی آنها بویژه آمریکا نمی کند، امری که اخیرا  ویکیلیکس با انتشار اسنادی از آن پرده برداشته است.

روزنامه ریناشیتا با اشاره به واکنش خشمگین سوری ها به دیدار سفیر آمریکا از دفتر یکی از وکلا در مرکز دمشق، تاکید کرد: این وکیل مخالف در دفتر خود در مرکز دمشق بود، و نه داخل زندان یا تحت شکنجه، و هیچ فشاری به او از سوی نیروهای پلیس وارد نشده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: سفرهای تحریک آمیز سفرای آمریکا و فرانسه داخل شهرهای سوریه به هدف حمایت از همه کسانی است که با نظام سوریه مخالفند؛ و این درحالی است که سفرای آمریکا و فرانسه از میادین تظاهرات دیگر کشورها، که مردم واقعا سرکوب می شوند، دوری می کنند.



پربیننده ترین خبرها