عصبانیت رياض از رسانه ایرانی

عصبانیت رياض از رسانه ایرانی
يکشنبه 10 مهر 1390 - 13:12

استقبال عربستاني ها از يکي از برنامه هاي شبکه العالم درباره اوضاع اين کشور، که با حضور انديشمندان و تحليلگران مخالف و موافق سعودي روي آنتن رفت؛ عصبانيت روزنامه رياض را برانگيخت.

روزنامه ریاض با اذعان به استقبال گسترده مخاطبان عربستانی از برنامه شبکه العالم، که درباره تصمیم پادشاه این کشور برای مشارکت زنان در انتخابات پخش شد، در مقاله ای به قلم "مطلق سعود المطیری" نوشت: "دلیل دیدن این برنامه، مشارکت یکی از فرهیختگان مان بود، و درصورتیکه این فرد سعودی در این برنامه حضور نداشت، حتی یک دقیقه هم صرف این برنامه نمی کردم؛ این مسأله دلیل موفقیت این برنامه و شکست ما است؛  مشارکت این میهمان سعودی، نسبت مخاطبان بسیار بالایی را برای این برنامه رقم زد".

در ادامه این مقاله آمده است: "اینگونه رویکردها نمایانگر حرفه ای بودن شبکه و بی طرفی آن است، بصورتیکه به طرف دیگر حق مشارکت و اظهار نظر می دهد".

ریاض مدعی شد: "این مسأله در بسیاری از موارد و شبکه های خارجی که برای کشورهای عربی پخش می شود قابل باور است؛ ولی این امر در ارتباط با این شبکه تفاوت دارد".

نویسنده این مقاله با درخواست برای تحریم کامل شبکه العالم؛ این شبکه را "سلاح دشمن" نامید و گفت: "هدف من این نیست که خواننده را از مسائل جدیدی درباره این شبکه آگاه کنم، بلکه آگاهی از ضرورت مشارکت فرهیختگان و اندیشمندان ما در این شبکه است؛ و اینکه باید بدانیم چه ضرورتی دارد یکی پس از دیگری صف بکشیم تا تصویر ما از طریق این شبکه پخش شود".



پربیننده ترین خبرها