نویسنده عربستانی به امیر قطر هشدار داد؛

نماینده کنیست اسرائیل در الجزیره قطر

نماینده کنیست اسرائیل در الجزیره قطر
شنبه 16 مهر 1390 - 11:37

يک انديشمند عربستاني با هشدار به امير قطر درباره حضور عزمي بشاره در شبکه الجزيره اين کشور، تاکيد کرد اگر شبکه الجزيره نبود، عزمي بشاره هنوز در کنيست اسرائيل در حاشيه قرار داشت.

"محسن العواجي" در مقاله اي خطاب به "شيخ حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر، از پوشش نامناسب حوادث سوريه توسط شبکه الجزيره انتقاد کرد.

عواجي همچنين با انتقاد از واگذار کردن مسئوليت برگزاري گفتگوهاي ملي سوريه به شخص عزمي بشاره، تاکید می کند که  بشاره از اين گفتگوها در راستاي اهداف شخصي خود، و مشارکت ندادن مخالفان و ايستادگي در مقابل خواسته هاي ملت سوریه استفاده کرده است.

اين انديشمند عربستاني درباره عزمي بشاره مي نويسد: با وجود احترامي که براي وي قائل هستم، اما در صورتي که الجزيره نبود وي همچنان در کنيست اسرائيل در حاشيه باقي مي ماند. البته نبايد فراموش کرد که اولين کشوري که پس از خروج بشاره از سرزمين هاي اشغالي وي را پذيرفت سوريه بود. سپس او به گردش در کشورهاي مختلف پرداخت و در پايان در قطر استقرار يافت.

العواجی درباره عزمي بشاره مي نويسد: وي درباره انقلاب هاي مصر، تونس و ليبي اظهارنظرهايي ارائه کرده است، که با ديدگاه ملتها تناسب دارد. اما در زمينه موضوع سوريه فقط ديدگاه های سیاسی و رسانه ای دولت قطر را مد نظر قرار داده است.

اخيرا در رسانه ها اخباري مبني بر وجود یک "لابی" در شبکه الجزيره به رهبري عزمي بشاره منتشر شده است، که اين جريان باعث کناره گيري وضاح خنفر مدير اين شبکه شده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها