عبدالباری عطوان:

دولت آمریکا دروغگو است

دولت آمریکا دروغگو است
پنج‌شنبه 21 مهر 1390 - 07:33

سردبير روزنامه "القدس العربي" امروز در سرمقاله اي با ابراز ترديد درباره ادعاي کاخ سفيد در به اصطلاح تلاش ايران براي ترور سفير سعودي در واشنگتن نوشت: دولت آمريکا دروغگو است و ما ادعاي دروغين اين کشور درباره عراق را از ياد نبرده ايم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم،  "عبداالباری عطوان" در این مقاله با ابراز تردید درباره ادعای آمریکا نوشت: "جزئيات مطرح شده از سوی دولت آمريکا درباره اين توطئه همچنان محدود و بلکه آشفته و سردرگم است.

وی با اشاره به دروغگویی مکرر مقامات آمریکایی افزود: با توجه به اینکه ما از یک سوراخ چند بار گزیده شده ایم، ترديد زيادي درهر يک از داستانها و روايت هاي مقامات آمريکایی داريم.

عطوان نوشت: نمي توانيم دروغ های مقامات آمریکایی درخصوص وجود سلاح کشتار جمعي در عراق، اقدام رژیم صدام در خريد محموله هاي اورانيوم از نيجر و ارتباط آن با القاعده و حوادث يازده سپتامبر و پرونده "توني بلر" نخست وزير سابق انگليس و هم پيمان دولت بوش درباره سلاح کشتار جمعي درعراق را فراموش کنيم.

این نویسنده و تحلیلگر عرب به موضعگیری های دوگانه غربی ها در سطح جهان و فریبکاری آنها اشاره کرد و نوشت: درحالی که "معمر قذافي" گروهي را براي ترور شاه سعودي اعزام کرد؛ واشنگتن و لندن و پاريس اقدامي عليه او انجام ندادند بلکه با او همانند دوست صميمي برخورد کردند و براي پسرش "معتصم" در کاخ سفيد و وزارت امور خارجه آمريکا و همچنين ديگر پسرش "سيف الاسلام" در لندن و پاريس فرش قرمز پهن شد اما در مقابل شاهدیم که برای به اصطلاح توطئه احتمالي در ترور "عادل الجبير" سفير عربستان، اينگونه با شدت وارد عمل می شوند.

عبدالباری عطوان در پایان با هشدار درباره کشیدن شدن منطقه خاورمیانه به  جنگی دیگر نوشت: ما نمی خواهیم که منطقه براساس دروغ ديگري به جنگي ديگر کشيده شود که در آن صدها هزار نفر به کشته شوند و ثروت هاي آنها از بين برود و ثبات آنها تهديد شود.

پربیننده ترین خبرها