حماس: پیام وحدت بخش مقاومت به ملت فلسطین

حماس: پیام وحدت بخش مقاومت به ملت فلسطین
سه شنبه 26 مهر 1390 - 13:21

سخنگوي جنبش حماس، آزادي اسراي فلسطيني از نقاط مختلف اين سرزمين را تاکيدي بر ضرورت وحدت ملت فلسطين دانست.

"فوزي برهوم" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مساله اسرا، مساله اي مقدس، ملي و از اصول فلسطيني هاست و پايبندي به فلسطين دغدغه همه فرزندان فلسطين است.

برهوم با تاکيد براینکه جنبش حماس با مقاومت و اسير کردن "گلعاد شاليت" توانست، آزادی اسرای فلسطینی را عملی کند، افزود : جنبش حماس در مذاکرات تبادل اسرا، فهرست مختلفی از اسرا از گروه های مختلف شامل حماس، جهاد اسلامی، فتح، جبهه خلق، جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين، کميته هاي مقاومت و خواهران اسير که اهل غزه، کرانه باختري، قدس، جولان و مناطق اشغالي سال 1948 بودند، ارائه داد؛ تا تاکید خود را بر وحدت بخشیدن به جغرافیای میهن نشان دهد.

سخنگوی جنبش حماس، افزود :هدف حماس این بود که تاکید کند، فلسطين براي فلسطيني هاست، اسيران فرزندان فلسطين هستند و اين فلسطيني ها هستند که بايد خواسته های خود را بر اشغالگران تحمیل کنند.

سخنگوی جنبش حماس، با اشاره بر اینکه جنبش حماس با قرارداد مبادله اسيران، تاريخ نويني براي مقاومت و  مردم و سرزمین  فلسطين ترسيم کرده است، خاطر نشان کرد: جنبش حماس به جامعه جهاني فرصت داد تا عمليات کشتار، شکنجه و آزار رژيم صهيونيستي ضد اسيران فلسطيني را متوقف کند؛ اما جامعه جهاني حتي نتوانست يک اسير فلسطيني را هم آزاد کند؛ علاوه بر آن نتوانست به روند ربودن شهروندان فلسطيني، ترور رهبران و شخصيت هاي تاثيرگذار فلسطيني پايان دهد.

فوزي برهوم خاطر نشان کرد : ديپلماسي فلسطيني نيز در متوقف کردن شکنجه، آزار و ربودن فلسطيني ها شکست خورد ، به همين سبب جنبش حماس آزادي اسرای فلسطینی را در دستور کار خود قرار داد و از طريق ابتکارهاي ملي و انقلابي توانست به اين مهم نايل آید.



پربیننده ترین خبرها