واکنش حماس به مواضع تشکیلات خودگردان

واکنش حماس به مواضع تشکیلات خودگردان
سه شنبه 26 مهر 1390 - 15:08

يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي، اظهارات امروز رييس تشکيلات خودگردان درباره آزادي اسراي فلسطيني در مذاکرات بعدي با اشغالگران را شعار دانست.

" خليل ابو ليله" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در غزه،گفت : سخنان محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان مبنی بر اینکه موضوع اسرا درصدر مذاکرات آينده با رژيم اسرائيل قرار خواهد داشت، صرفا شعار است؛ زيرا تجربه ثابت کرده که مذاکره با این رژيم هيچ حقوقي را براي فلسطيني ها به دنبال نداشته است.

وی افزود: مقاومت فلسطين اصرار دارد که مبادله اسرا، گروه هاي مختلف فلسطيني را شامل شود و اين مساله نشان مي دهد که طرف مذاکره کننده فلسطيني در خصوص اسرا، ملت فلسطين را ملتي واحد مي داند.

وي با تصريح براینکه اختلاف نظر ميان گروه هاي فلسطيني مانع آزادي اسراي وابسته به گروه هاي مختلف فلسطيني نشده است، در واکنش به سخنراني امروز محمود عباس در استقبال از اسراي آزاد شده فلسطيني در کرانه باختري، گفت " آشتي از زندان ها آغاز شد، و به خواست خداوند، موفقيت آميز خواهد بود".

ابولیله ابراز اميدواري کرد که مبادله اسرا تاثيرات مثبتي در تقويت وحدت و آشتي ميان گروه هاي فلسطيني در فضاي مناسب فعلي داشته باشد.

ابوليله افزود: نبايد فراموش کنيم که آشتي ملي فلسطيني زماني تحقق مي يابد که  همه راه ها را بر روي دخالت بیگانگان ببنديم و به طرف هايي که دشمن ملت فلسطين هستند اجازه ندهيم که حقوق ملت فلسطين را ناديده بگيرند.

وي درباره اظهارات عباس درخصوص مذاکرات سازش با رژيم اسرائيل و اینکه مذاکرات آتي براساس موضوع تشکيل کشور مستقل فلسطینی خواهد بود، گفت: اين سخن عباس درحد حرف و شعار است؛ چرا که مذاکرات ميان تشکيلات خودگردان و دشمن صهيونيستي از سال 1993 شروع شده و تا اين لحظه نه تنها هيچ نتيجه اي براي مردم فلسطين نداشته است، بلکه بر وخامت اوضاع در داخل و خارج از سرزمين هاي فلسطيني افزوده است.

ابولیله ادامه داد : از اين رو ، مذاکرات به شيوه اي که تيم مذاکره کننده تشکيلات خودگردان آنرا رهبري مي کند، محکوم به شکست است و نتيجه اي براي ملت فلسطين ندارد.



پربیننده ترین خبرها