تلاش برای زنده کردن رویای کنفدرالیسم عربی؛

دعوت از بحرین برای پیوستن به امارات

دعوت از بحرین برای پیوستن به امارات
چهارشنبه 27 مهر 1390 - 10:39

يک نويسنده سعودي با اذعان به بحرانهاي داخلي رژيم آل خليفه، بار ديگر پيشنهاد تشکيل کنفدراليسم عربي و پيوستن بحرين به آن را مطرح کرد.

"عبدالعزیز الخمیس" در مقاله ای در پایگاه میدل ایست آنلاین، نوشت: بحرین در دهه هفتاد فرصتی تاریخی را از دست داد؛ این کشور نمی تواند هر بار  از مشکلات داخلی خود فرار کند.

عبدالعزیز الخمیس بدون آنکه به حضور سنگین نظامی نیروهای "سپر جزیره" در بحرین برای حمایت از رژیم آل خلیفه در برابر تظاهرات مسالمت آمیز مردم اشاره ای بکند؛ تاکید کرد: اگر بحرین و قطر می پذیرفتند به امارات متحده عربی بپیوندند، آیا امروز خود را در چنین شرایطی می یافتند.

این نویسنده سعودی خطاب به رژیم آل خلیفه، گفت: کسی که بدنبال اتحاد کنفدرالیسم است، باید به پرونده هایی که در آخرین لحظه در نشست های دهه هفتاد دبی بسته شد، باز گردد.

عبدالعزیز الخمیس، با این ادعا که اگر بحرین بخشی از این کنفدرالیسم بود، ایران در برابر آن بسیار تضعیف می شد، تاکید کرد: بحرین گزینه ای مهم را در پیش رو دارد، گزینه ای که در گشودن پرونده پیوستن به امارات متحده عربی خلاصه می شود؛ پس از آن بحرین می تواند با دیگر خواهران خود در امارات بدنبال راه حلی بزرگتر و فراگیرتر باشد.

وی با این حال تاکید کرد: این نگرانی ممکن است بوجود بیاید که ایجاد کنفدرالیسم با عربستان یا دیگر کشورهای عربی برای یکپارچه شدن، اقدامی در جهت تهدید مخالفان بحرینی یا قرار دادن آنها در برابر مجموعه ای بسیار بزرگ از اهل تسنن در منطقه باشد.

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها