سرکوب خونين انقلاب مسالمت آمیز بحرین

سرکوب خونين انقلاب مسالمت آمیز بحرین
دوشنبه 9 آبان 1390 - 19:04

انقلاب بحرين با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژيم آل خليفه همچنان بصورت مسالمت آميز ادامه دارد، و خواب را از چشمان حاکمان منامه و نيروهاي اشغالگر عربستاني ربوده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ثبات تظاهرکنندگان در ميدان ها، باعث شده است مظلومیت آنها بیش از پیش آشکار شود.

اين در حالي است که شيخ حمد بن عيسي پادشاه بحرين تصميم گرفته است تا در واکنش به دیدار مخالفان با گروه های سیاسی مصری، به قاهره سفر کند.

از سوی دیگر وزير حقوق بشر بحرين در پاسخ به اعتراضهای بين المللي به رژیم آل خليفه، مدعي شده است که در این کشور آزادي انديشه وجود دارد.

شدت گرفتن محکومیت های بین المللی موجب شده است که عربستان سعودی تلاش کند تا خود را در سرکوب ملت بحرین بی گناه نشان دهد. به همین دلیل مسئولان سعودی تاکید دارند که حضور نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین فقط با هدف حمايت از تأسيسات حياتي اين کشور است.

امير ترکي الفيصل مدير سابق سازمان اطلاعات عربستان تأکيد کرد: نيروهاي عربستاني و سپر جزيره نه با هدف سرکوب يا دستگيري تظاهر کنندگان بلکه جهت حمايت از تأسيسات حياتي و در پاسخ به درخواست دولت منامه وارد اين کشور شده است.

در مراسم حمايت از انقلاب هاي عربي که از سوی گروههاي سياسي بحريني وفاق، وعد، تجمع ملي و برادري ملي در روستاي حجر بحرين، برگزار شد، شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بر پايبندي به گزينه مسالمت آميز با هدف تحقق خواسته هاي مردم تأکيد کرد.

سلمان افزود: ما براساس دين، عقل، معاهدات بين المللي، و قانون اساسي کشور حقوقي داريم که از جمله آن حاکميت مردم بر سرنوشت خودشان و حق انتخاب نوع حکومتشان است؛ و براساس اين حق به مطالبه حقوقمان به روش هاي مسالمت آميز ادامه مي دهيم تا با وجود سرکوب مردم از سوي نظام به حقوق مشروعشان دست يابند.

مخالفان بحريني با هدف اعلام مظلوميت شان به جهانيان، درحال فعاليت سياسي و رسانه اي گسترده اي در سطح جهان براي اعلام مظلوميتشان براي افکار عمومي اعراب و جهانيان هستند.

در همین راستا مخالفان بحرینی درحال اعزام هیأت هایی به لبنان، مصر و برخي از کشورهاي اروپايي هستند؛ و تلاش می کنند مدارک و اسناد لازم را برای محکوم کردن رژیم آل خلیفه به محافل و دادگاه های بین المللی ارایه کنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها