تجزيه کشورها با استفاده از محاصره و اقدامات امنيتي به جاي اقدام نظامي

سناريوي مزدوران امريکا در سوريه

سناريوي مزدوران امريکا در سوريه
سه شنبه 10 آبان 1390 - 10:41

در سوريه چه مي‌گذرد و برنامه‌هاي غرب و برخي از کشورهاي عربي براي دولت اين کشور چيست و اصولاً چه سناريويي براي مردم سوريه تدارک ديده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، ابراهيم الامين سردبير روزنامه الاخبار چاپ بيروت در شماره امروز اين روزنامه در يادداشتي به اين موضوع پرداخته است که متن آن  در ذيل مي ‌آيد.

 

اعراب يا افرادي که به نمايندگي از بخش زيادي از نظام هاي عرب سخن مي گويند از بشار اسد درخواست کرده اند تا از قدرت کناره گيري کند. البته اين امر نه از طريق اعتراضات خياباني بلکه با استعفاي خودش از قدرت انجام گيرد. پس از گذشت چند ماه از درگيري هاي قانوني و غيرقانوني ميان نظام دمشق و معترضان يا عوامل بيگانگان اعم از کشورهاي عربي و غربي، اعراب امريکا از بشار اسد خواسته اند نيروهاي امنيتي و ارتش را از صحنه خارج و همه زندانيان سياسي و امنيتي را آزاد کند، به مردم اجازه برگزاري تظاهرات براي مطالبه حقوقشان داده و همه نيروهايش را از نظام و نهادهاي آن خارج کند. قانون اساسي را بي درنگ اصلاح و حزبش را از همه مناصب نظام برکنار نمايد و پس از آن در مقر اصلي اتحاديه عرب با شوراي ملي سوريه که جهانيان آن را به عنوان تنها نماينده قانوني مخالفان نظام دمشق پذيرفته‌اند(!) به مذاکره بپردازد. زيرا هيچ تضميني براي التزام اسد به تعهداتش وجود ندارد. علاوه بر اين انتظار مي رود اسد خود را براي برگزاري انتخابات پارلماني پيش از موعد براساس شروط کارشناسان باتجربه در زمينه انتخابات - به ويژه از کشورهاي حاشيه خليج فارس - آماده کند و پس از آن خودش را براي کناره گيري سريع از قدرت آماده کند.

 

اما در صورتي که از آنچه ما به او دستور مي دهيم سرپيچي کند، عواقب اقداماتش متوجه وي خواهد بود و اين امر بدان معني است که وي را مجازات خواهيم کرد و اين امر شامل اقدامات فراواني خواهد بود: او را در جهان عرب منزوي خواهيم کرد. وي اين امر را در سال 2005 تجربه کرده است. بقيه سفراي عرب را از دمشق فرا مي‌خوانيم و هيأت ديپلماتيک سوريه را از کشورهايمان اخراج و به طور رسمي اعلام خواهيم کرد که شوراي ملي سوريه تنها نماينده ملت آن کشور در سطح بين الملل است و همچنانکه در برخورد با شوراي ملي ليبي عمل کرديم سفارتخانه ها و محل هاي استقرار هيأت هاي سوري را در اختيار شوراي مذکور قرار مي دهيم و پست وزارت خارجه را به رضوان زياده واگذار مي کنيم به طوري که حتي تصميم گرفته شده است که در اتاق منشي ويژه معاون سيزدهم در دفتر دوم هيلاري کلينتون استقرار يابد و جز بيان مطالبي که براي وي نوشته مي شود و وي در زمينه ايراد آنها تمرين مي کند، از وي انتظاري نمي رود. برهان غليون نيز از تشريفات و مراسم رياستي بهره مند خواهد شد و در بزرگترين هتل‌ها مستقر و کاروان‌هاي امنيتي و غيره در اختيار وي قرار داده خواهد شد. همچنين به وي حق انتخاب رؤساي هيأت‌هاي ديپلماتيک براي اداره سفارتخانه‌هاي سوريه داده خواهد شد.

 

پس از آن روابط اقتصادي و تجاري را با سوريه قطع خواهيم کرد و به پروازهاي هواپيماهايمان به سوريه و از آن کشور پايان خواهيم داد و تنها پروازهاي اعلام نشده اي را براي پيوستن افراد علاقه‌مند به التحاق به نيروهاي نظامي سوريه به ارتش انقلابيون انجام خواهيم داد و در صورتي که هر گونه کمکي به شوراي انتقالي وجود داشته باشد آن را قطع خواهيم کرد. اما ليست افراد مورد خشم مردم طولاني تر از آن چيزي خواهد بود که ديگران بدان معتقدند. هر کس که عليه نظام قيام کند اعم از افراد نظامي، امنيتي يا غير نظامي مشروعيت خواهد داشت و هر اقدامي عليه نظام و مزدوران وي مجاز خواهد بود. زيرا اين امر در چارچوب دفاع از خود قرار مي گيرد.

 

همچنين طرح نافرماني مدني مورد حمايت قرار خواهد گرفت. علاوه بر اين از هر گونه نافرماني نظامي در ارتش نيز حمايت خواهد شد؛ حتي اگر مخالفان اعلام کنند که مخالفت نظامي را در دستور کار قرار داده اند و درصدد تشکيل يک نيروي نظامي هستند. آيا نبايد از تجربه ليبي درس گرفت؟ بي ترديد نيروهاي عربي و جهاني فعال در ليبي براي جلوگيري از اشتباهات لجستيک و هماهنگي به وجود آمده در شهرهاي ليبي قبل از ويراني آنها جلوگيري خواهند کرد.

 

براي اينکه دوره آزاد سازي سوريه به طول نينجامد محاصره و مجازات هاي بين المللي عليه اين کشور اعمال خواهد شد و در صورتي که در شوراي امنيت قطعنامه اي در اين زمينه تصويب نشود، اين کشورها اقدامات يکجانبه اي عليه نظام بشار اسد انجام خواهند داد. اتحاديه اروپا و نهادهاي جامعه مدني فهرست اتهامات را در مقابل دادگاههاي داخلي و بين المللي اختصاصي برپا شده براي ليبي ارائه خواهند کرد و اسامي همه کساني که

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها