صداي معترضان همچنان در صنعا به گوش مي رسد

گزارش العالم از تداوم انقلاب يمن

گزارش العالم از تداوم انقلاب يمن
جمعه 14 بهمن 1390 - 09:25

صنعا (العالم)ـ جوانان انقلاب در يمن به اعتراضات خود ادامه مي دهند و همچنان صداي معترضان در خيابانهاي صنعا به گوش مي رسد معترضاني كه خواهان محاكمه علي عبدالله صالح و همدستانش هستند و به تشديد فعاليت هاي انقلابي تا تحقق همه اهدافشان پايبندند.

يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار العالم گفت: تظاهرات امروز (پنجشنبه 13بهمن) بيانگر آن است كه ما همچنان به راه خود ادامه مي دهيم و تا تحقق همه اهداف انقلاب در ميدان ها مي مانيم.

اين تظاهرات در چندين شهر يمن همزمان با نخستين سالروز شروع انقلاب يمن برگزار شده است، شركت كنندگان در تظاهرات شهر تعز در وفاداري به خون صدها شهيد بار ديگر مخالفت خود را با اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح ديكتاتور يمن و رژيمش استبدادي آن اعلام كردند.

تظاهركننده ديگر نيز اظهار داشت: از زماني كه جرقه نخست انقلاب زده شد، عهد بستيم كه به خون آنهايي كه در راه انقلاب و تحقق اهداف آن شهيد مي شوند، وفادار بمانيم و اين عهد و پيمان خود را نخواهيم شكست.

ولي به نظر مي رسد كه راه اين مردم انقلابي با راه سياستمداران متفاوت است، همزمان با بحث و جدل بسيار درمورد ميزان مشروعيت انتخابات و افزايش مواضع مخالف با آن، سياستمداران به تدابير خود براي موفقيت انتخابات رياست جمهوري در 21 فوريه جاري ادامه مي دهند.

محمد جسار نويسنده و تحليلگر يمني در گفت وگو با العالم با بيان اينكه روند انتخابات با اين شيوه بيهوده و بي منطق خواهد بود، اين سوال را مطرح كرد كه چگونه مي توان انتخاباتي با مشاركت همه گروهها و نامزد شدن فقط يك نفر و پيروزي وي برگزار كرد؟

ناظران بر اين باورند كه با توجه به اوضاع متشنج امنيتي و ادامه يافتن اعتراضات نيروهاي برخي يگان هاي نظامي عليه مسوولان خود و نيز اعتراضات افسران نيروي هوايي از دو هفته قبل تاكنون ، اقدام بسياري از گروههاي سياسي و انقلابي در تحريم انتخابات رياست جمهوري آتي بر ميزان موفقيت اين انتخابات تاثير منفي خواهد گذاشت.
00:50

پربیننده ترین خبرها