درمراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید چک در تهران؛

روحانی: تا زمانی که طرف‌های مقابل به برجام پایبند باشندبه آن پایبندیم

روحانی: تا زمانی که طرف‌های مقابل به برجام پایبند باشندبه آن پایبندیم
شنبه 22 مهر 1396 - 13:15

رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید چک در تهران تاکید کرد همه طرف ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند و تا زمانی که طرف‌های مقابل ایران نسبت به این توافق پایبند و متعهد باشند ما نیز پایبند به آن خواهیم بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در مراسم دریافت استوار نامه سواتوپلک چومبا سفیر جدید جمهوری چک، با یادآوری این که پس از برجام شرایط بهتری برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای اروپایی با ایران فراهم شده است، افزود: معتقدیم توافق هسته‌ای و برجام به توسعه صلح پایدار و امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک می‌کند.
وی رفع تحریم‌ها و بوجود آمدن فضای همکاری، تجاری و اقتصادی، میان ایران و اتحادیه اروپا را از آثار مثبت برجام برشمرد و یادآور شد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و چک در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های فی مابین در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
رییس جمهوری، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را مثبت و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط همه جانبه تهران – پراگ وجود ندارد.
روحانی تسهیل در روابط بانکی را در توسعه مناسبات ایران و چک حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری چک را بیش از پیش گسترش دهد.
وی به ضرورت همکاری بیشتر کشورهای جهان برای حل و فصل مشکلات و معضلات بین‌المللی از جمله همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم اشاره و خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای داعیه‌دار مبارزه با تروریسم هستند ‌اما در عمل به گونه دیگری برخورد می‌کنند و این در حالی است که همه باید در مسیر مبارزه با تروریسم، یکپارچه و در کنار هم باشیم.

راه‌حل مشکلات؛ مذاکره و احترام متقابل

سواتوپلک چومبا سفیر جدید جمهوری چک نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان به پویایی و توسعه روابط و همکاری‌های ایران و چک در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور مناسبات خوبی با هم داشته و در راستای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری برنامه‌ریزی‌های خوبی با هم دارند.
وی با تأکید بر این که این کشور برای توسعه روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قایل است، خواستار گسترش مناسبات همه جانبه تهران - پراگ شد.
سفیر جدید جمهوری چک همچنین اظهارکرد: امروز بر همگان روشن است که راه‌حل مشکلات تنها از طریق مذاکره و احترام متقابل قابل دسترس خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها