نماینده مجلس لبنان تاکید کرد:

منافع لبنان در گرو بهترین روابط با ایران

 منافع لبنان در گرو بهترین روابط با ایران
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 08:03

يك عضو مجلس نمايندگان لبنان از دولت اين كشور به خاطر تعلل در اجراي توافقنامه هاي خود با ايران انتقاد كرد و گفت: منافع لبنان اقتضا مي كند كه اين كشور بهترين روابط را با ايران برقراركند.

"قاسم هاشم" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: تعلل دولت لبنان در اجراي توافقنامه هاي خود با ايران ناشي از فشارها و یک سری عوامل سياسي مشخص است و در اين ميان نبايد از تأثير تحولات منطقه بر عملكرد دولت لبنان غافل بود.

عضو مجلس نمایندگان لبنان افزود: مناقشات داخلی در لبنان نیز يكي از عوامل اصلي تعلل دولت در اجراي توافقنامه هاي خود با ايران است.

هاشم گفت: لبنان تحت تأثير جبهه بندیها قرار نخواهد گرفت و از اصول و آرمان هاي ملي خود و گزينه "مقاومت" چشم پوشي نخواهد كرد؛ لبنان با پايبندي به گزينه مقاومت توانسته در منطقه از خود دفاع و عزتش را حفظ كند.

عضو مجلس نمایندگان لبنان تصریح کرد: برخی طرف ها در لبنان نظري متفاوت درقبال توسعه روابط با ایران دارند، اما روابط كشورها بايد بر اساس تأمين منافع باشد و لبنان نيز بايد بهترين روابط را با ايران برقرار كند، زيرا ايران كشوري بزرگ با امكانات بسيار است كه لبنان مي تواند از اين امكانات استفاده كند.

قاسم هاشم افزود: لبنان در گذشته از امكانات ايران استفاده كرده است و نبايد اجازه داد كه هيچ کشوری با اعمال فشار خواسته هاي زیان آور خود را به لبنان تحميل كند زيرا  این امر به برهم خوردن روابط با ایران منجر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها