یادآوری خواسته‌هاي آمريكا از 14 مارس توسط فلتمن

یادآوری خواسته‌هاي آمريكا از 14 مارس توسط فلتمن
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 12:41

جفري فلتمن تازه ترين خواسته هاي آمريكا را از گروه چهارده مارس به مسئولان اين گروه مورد حمايت غرب ابلاغ كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور خاورميانه در سفر به لبنان با شخصيت هاي گروه 14مارس درباره تحولات داخلي لبنان، اوضاع سوريه و تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت و گو كرد.

وي در اين ديدار به مسئولان 14مارس تاكيد كرد كه دولت آمريكا قصد دارد تحريم‌ها عليه سوريه، ايران و حزب‌الله را تشديد كند. فلمتن در اين چارچوب به شخصيت هاي 14مارس گفت نبايد لبنان اجازه دهد ايران، سوريه و حزب الله از بانك هاي این کشور براي دور زدن تحريم ها استفاده كنند.

به نوشته روزنامه السفير هيئت ايراني به رياست محمدرضا رحيمي، معاون رئيس جمهوري ايراني، براي بستن قراردادهاي اقتصادي  در زمينه هاي حياتي به لبنان سفر كرده است، در حالي كه هيئت آمريكايي به اين كشور سفر كرده است تا درباره اين مسئله به مسئولان لبنان هشدار دهد.

منابع آگاه لبنانی همچنین تاکید کرده‌اند فلتمن در دیدارهای اخیر خود با مقامات لبنانی درخواست‌های عجیبی از این کشور داشته که با روح دیپلماسی و استقلال کشورها در تعارض است. دستیار هیلاری کلینتون از مقامات لبنانی خواسته تا علاوه بر باز گذاشتن مرزهای خود بر روی شورشیان مسلح سوری، دیگر سلاح‌های ارسالی به آنها را توقیف نکرده و همچنین یک منطقه امن مرزی برای آنها در خاک خود ایجاد کنند.

درخواست‌های اصلی فلتمن البته در مورد همراهی و هماهنگی جریان 14مارس بود که در دیدار با رهبران مختلف آن درخواست شد. فلتمن با دستور کار انهدام ساختار سیاسی دولت لبنان به این کشور مسافرت کرده بود، در حالی به سفر خود پایان داد که منابع آگاه در بیروت تاکید کرده‌اند وی تنها حرف زد و سخنانش در این شهر خریداری نداشت چرا که همین فرد در سفر پیشین خود به لبنان، گفته بود که نظام سوریه دو ماه دیگر سرنگون خواهد شد اما پس از گذشت یک سال از آن وعده، بشار اسد در قدرت است و مخالفان روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند به خصوص آنکه قرار است یک‌شنبه آینده در سوریه انتخابات پارلمانی برگزار شود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها